شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟

فرقی نمی‌کند زن باشید یا مرد، رشد موهای زائد بدن می‌تواند به یک دغدغه در زندگی شما تبدیل شود. رشد موهای زائد بدن برای زنان یک چالش بزرگ است و در زیبایی و ظاهر آن‌ها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد به همین دلیل همواره به دنبال راه و روش‌هایی هستند تا بتوانند برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوند. برای از بین بردن آن‌ها از گذشته تا به امروز از روش‌های مختلفی همچون اپیلاسیون، تیغ، ژیلت، کرم موبر و اپلیدی استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید در مقابل این روش‌های‌ موقت از یک روش دائمی و مطمئن استفاده کنید. لیزر موهای زائد بدن یکی از روش‌های دائمی برای حذف آن‌ها است که امروزه در کلینیک‌های بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

در این روش درمانی فولیکول مو مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرد و فعالیت آن برای مدت زمان طولانی متوقف می‌شود. لیزر با حرارت بالایی که دارد به فولیکول مو آسیب می‌رساند و اینگونه مانع رشد موهای زائد بدن می‌شود. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا لیزر موهای زائد برگشت‌پذیر است یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

 

بعد از چند جلسه لیزر از شر موهای زائد خلاص می‌شویم؟

معمولا بیشتر مراجعه کنندگان بین 8 تا 12 جلسه به نتیجه کامل می‌رسند و در این بازه زمانی 80 تا 90 درصد موهای زائد به طور کلی از بین می‌روند. البته تعداد جلسات لیزر و خلاص شدن از شر موهای زائد به عوامل دیگری هم بستگی دارد که نوع پوست، حجم موها، مدل دستگاه، مهارت اپراتور، نظم جلسات و رعایت نکات مراقبتی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌تواند این بازه زمانی را تغییر دهد.

گاهی اوقات ممکن است افراد به جلسات شارژ بی‌توجه باشند و همین موضوع می‌تواند به عاملی برای بازگشت موهای زائد بدن تبدیل شود. به همین دلیل بهتر است بعد از لیزر به جلسات شارژ ماهانه و سالانه توجه داشته باشید.

 

نتایج لیزر موهای زائد دائمی است یا موقت؟

 

نتایج لیزر موهای زائد زمانی دائمی است که فولیکول مو به طور کامل از بین برود، در اینصورت موهای زائد دیگر رشد نمی‌کنند. با این وجود برخی افراد تجربه بازگشت مو بعد از لیزر را داشته‌اند، برگشت مو بعد از لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد که نوع مو، مهارت اپراتور، نوع و مدل دستگاه، تکرار جلسات لیزر و غیره از مهم‌ترین آن‌ها هستند. بعد از لیزر، موهای بدن با وجود اینکه در برخی نواحی مجددا رشد می‌کنند اما ضخامت بسیار کمی دارند و نازک هستند. از بین بردن فولیکول مو کمی سخت و دشوار است به همین دلیل فقط در کسانی که فولیکول به طور کامل از بین برود، موهای زائد مجددا رشد نمی‌کنند.

 

چرا موهای زائد بعد از لیزر دوباره رشد می‌کنند؟

برخی عوامل می‌توانند زمینه رشد موهای زائد بعد از لیزر را مهیا کنند که از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • سن مراجعه کننده
  • ناحیه لیزر شده
  • اختلالات غدد ازجمله تیروئید
  • ضخامت موهای زائد
  • تنبلی تخمدان و تخمدان پلی کیستیک
  • اختلالات هورمونی

 

چطور دوره برگشت موهای زائد بعد از لیزر را طولانی کنیم؟

برای اینکه بتوانید از بازگشت موهای زائد بدن بعد از لیزر جلوگیری کنید باید به موارد زیر پایبند باشید:

 

  • هر 6 ماه یکبار یا هر یک سال یکبار با توجه به نظر پزشک نسبت به شارژ جلسات لیزر اقدام کنید.
  • به تمام نکات مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد بدن پایبند باشید.
     

 

جمع بندی

شارژ جلسات لیزر در بازگشت موهای زائد بدن بسیار تاثیرگذار است در واقع رشد موها در دوره‌های متفاوتی رخ می‌دهد پس باید به نظم جلسات توجه داشته باشید. همه‌ی موهای زائد بدن با لیزر از بین نمی‌روند و تنها آن‌هایی که در فاز رشد هستند مورد هدف قرار می‌گیرند، بعد از مدتی ممکن است موهایی که در فاز انتقال یا استراحت بودند به مرحله رشد برسند در این زمان شما با شارژ جلسات لیزر که به صورت ماهانه و سالانه انجام می‌شود می‌توانید از رشد آن‌ها جلوگیری کنید. بدین ترتیب با رهایی از موهای زائد بدن می‌توانید یک پوست صاف و شفاف داشته باشید.

امروزه در بیشتر کلینیک‌ها از دستگاه‌های جدید و به روز استفاده می‌کنند تا بازده بهتر و سریع‌تری داشته باشند. در این میان کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و رعایت کامل استانداردها و اصول بهداشتی یکی از مطمئن‌ترین و بهترین کلینیک‌های تهران برای انجام کاشت ابرو طبیعی است. تیم پزشکی کلینیک صدف متشکل از اساتید سرشناس دانشگاه‌های ایران و امارات با استفاده از تجهیزات روز دنیا مانند دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی به بیش از ۴۰ هزار مشتری ارائه خدمت کرده ‌است. رضایت ۹۸ درصد مشتریان کلینیک صدف در طول عمر ۱۰ ساله آن نشان از کیفیت خوب خدمات کلینیک کاشت ابرو است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied