شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چرا باید برای سرمایه گذاری طلا بخرید؟ آیا با بودجه کم هم خرید طلا به صرفه است؟

چرا برای سرمایه گذاری باید طلا خرید و چه کسانی با چه بودجه‌ای می‌توانند این عمل را انجام دهند؟ هدف ما در این مقاله شرح کامل این قضایاست، پس با ماه همراه باشید.

طلا بعنوان یک فلز ارزشمند در طی قرن‌ها، بعنوان یکی از دارایی‌های مهم انسان برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. تجربه و عقیده افراد سالمند این است که همیشه سرمایه‌گذاری با طلا، مفید و کاری عاقلانه است. اما امروزه می‌بینیم که قیمت آن، گاه بشدت صعودی و گاه نزولی است که با این حال نیز سرمایه گذاری با استفاده از آن، کار غیر منطقی‌ای نیست. حال سوال این است که چرا برای سرمایه گذاری باید طلا خرید و چه کسانی با چه بودجه‌ای می‌توانند این عمل را انجام دهند؟ هدف ما در این مقاله شرح کامل این قضایاست، پس با ماه همراه باشید.

 

 

هدف از سرمایه گذاری با استفاده از طلا

 

طلا فلزی است که همیشه از ارزش خاصی برخوردار است. بنابراین خرید آن، همچون خرید یک سهام شرکتی، هدفمند است. به چند دلیل سرمایه گذاری با استفاده از طلا، توسط متخصصین فعال در بازار سرمایه، پیشنهاد می‌شود که عبارتند از:

 

  • متخصصان فعال در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری معتقدند که تمام دارایی‌های یک فرد نباید برای خرید فقط یک شیء یا ملک اختصاص داده شود. یعنی اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، بخشی از ثروت خود را برای خرید سهام شرکت، بخشی برای خرید ملک، بخشی برای خرید طلا و... صرف کنید تا اگر در یک بخش دچار خسران شدید، تمام سرمایه شما از بین نرود. بنابراین در کنار سرمایه‌گذاری‌های دیگر شما، خرید طلا بشدت هدفمند است.
  • اهمیت بازار سرمایه‌گذاری با استفاده از طلا، به ذات و ماهیت این فلز برمی‌گردد. زیرا طلا یک کالای باارزش است که این ارزش جهانی بوده و هیچگاه در طی زمان‌های گذشته، بی‌ارزش نشده است. لازم به ذکر است که حتی با نزول بازارهای سهام نیز، ارزش آن کم نمی‌شود و پس از طی مدتی به ارزش واقعی خود برمی‌گردد. پس می‌توان گفت از آن می‌توان به عنوان پشتوانه‌ای امن، جهت مواقع بحرانی استفاده نمود.
  • سرمایه‌گذاری طلا به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌گیرد. که روش غیر مستقیم آن، خرید گواهی سپرده این فلز ارزشمند است. در روش مستقیم، خرید فیزیکی طلا صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت روش غیرمستقیم بر روش مستقیم ارجحیت دارد به چند دلیل: اول اینکه کالا از خطراتی مانند دزدیده شدن یا به غارت رفتن در امان می‌ماند، همچنین شما با استفاده از روش غیر مستقیم، هرچند مقدار که بتوانید امکان سرمایه‌گذاری دارید که توسط افراد متخصص به شما یاری می‌رسد.
  • اعتماد عمومی، از دیگر موضوعاتی است که منجر به افزایش سرمایه‌گذاری می‌شود. زیرا همه افرادی که از این طریق اقدام به جمع کردن سرمایه خود می‌کنند، به بازار طلا اعتماد دارند. همچنین برای ورود به این بازار، لازم نیست از علم خاص یا بالایی برخوردار باشید. اما بازار سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، نیاز به علم اقتصاد داشته و برای فعالیت توسط این روش، باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرد.

 

با توجه به موارد گفته شده، مشخص است که سرمایه‌گذاری با استفاده از طلا، هدف‌های گوناگونی دارد که همه هدف‌ها، در بیشتر مواقع به سود افراد است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت وارد این بازار شوید و از مزایای آن بهرمند شوید.

 

 

مزایای سرمایه‌گذاری با طلا

 

در بخش هدف از سرمایه گذاری نیز به چند مورد از مزایا پرداختیم، در اینجا به شرح مفصل‌تری می‌پردازیم. مزایای خرید طلا کم نیست، اما نمی‌توان همه آن‌ها یکجا لیست کرد، بنابراین از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر پرداخت:

 

  • یکی از مزیت‌های مهم خرید طلا این است که شما اگر در مواقع ضروری نیاز به پول نقد داشته باشید و برای دسترسی به آن، مدت کمی در اختیار شما باشد، به راحتی می‌توانید طلا را به پول نقد تبدیل کنید. فروش املاک، خودرو، سهام و... ممکن است طول بکشد و زمان ببرد، زیرا پیدا شدن مشتری کار آسانی نیست. اما طلا همیشه خریدار دارد و شما را صاحب پول نقد می‌کند.
  • شما می‌توانید با هر مقدار سرمایه طلا بخرید. بعنوان مثال، برای خرید یک ملک حتی اگر متراژ کمی داشته باشد، باید هزینه زیادی صورت گیرد. اما شما می‌توانید با سرمایه ناچیز، طلا بخرید و این خریدن را تاجایی ادامه دهید که بتوانید از طریق سرمایه‌گذاری صاحب دارایی‌های ارزشمند دیگر شوید.
  • نزول بازارهای اقتصادی یا موازی برروی طلا از تاثیر چندانی برخوردار نیست. زیرا طلا دارای بازاری غیر سیستماتیک است. بنابراین سرمایه‌گذاران، از ضرر‌های کلان که در بخش‌های دیگر ممکن است با آن مواجه شوند، در بخش سرمایه‌گذاری طلا آن را تجربه نخواهند کرد.
  • طلا علاوه بر اینکه به عنوان یه شیء زینتی به کار می‌رود، در صنایع مختلف نیز از آن بهره برده می‌شود. بنابراین همیشه در همه زمان‌ها دارای مشتری است. حتی در مواقع آشفتگی‌های بازارهای سرمایه، باز تقاضای طلا افزایش می‌یابد.

 

معایب سرمایه‌گذاری با طلا

 

حال که مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری با طلا را نام بردیم، لازم است مهمترین معایب آن را نیز شرح دهیم که در مقابل مزایای آن بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است. از مهمترین معایب آن عبارتند از:

 

  • بزرگ‌ترین ریسک که برای عده‌ای عیب تلقی می‌شود، خطر دزدیده شدن آن است. عده‌ای به دلیل ترس از گرفتار شدن به این عاقبت، به کل از سرمایه‌گذاری در این بخش صرف‌نظر می‌کنند.
  • عیب دیگر این است که نمی‌توان برای مدت کوتاه سرمایه‌گذاری کرد و سپس طلا را فروخت. سرمایه‌گذاری در بخش طلا، برخلاف سهام، به این شکل است که نمی‌توانید یک قطعه سکه را بفروشید. بنابراین این سرمایه‌گذاری صبر زیاد را می‌طلبد تا قیمت طلا صعود کرده و شما سود کنید.
  •  

 

خرید طلا با بودجه کم

درباره خرید طلا با بودجه کم می‌توان گفت که این کار شدنی است. همانطور که در بخش مزایای خرید طلا اشاره کردیم باید بگوییم که شما با هر بودجه و هزینه‌ای می‌توانید طلا خریداری کنید. افراد گاه حتی از خرید چند گرم طلا شروع کرده و این خرید را افزایش داده‌اند تا توانسته‌اند یک سرمایه‌گذاری موفق داشته باشند. پس اگر شما به دنبال سرمایه‌گذاری با طلا هستید اما بودجه قابل توجهی ندارید، نگران نباشید. زیرا همان بودجه کم نیز می‌تواند شروع کننده یک مسیر طولانی و موفق باشد. کافی است قدم بردارید. جالب است دلی گلد طرح پس اندازی دارد که میتوانید با هر بودجه ای که مدنظر دارید ماهیانه پس انداز طلا انجام دهید و موقعی که فاکتورهای پس اندازی طلای شما به حد معقولی رسید یکباره برای مثال دستبند طلا، انگشتر طلا بزرگ زنانه مجلسی، نیم ست طلا و هرچیزی که مدنظرتون بود را به راحتی خریداری کنید و صندوق پس انداز خود را صفر کنید.

 

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله شرح سرمایه‌گذاری با طلا و مطالب مرتبط با آن بود. سعی کردیم شما را از تمامی مزایا و چالش‌های این سرمایه‌گذاری مطلع کنیم تا بتوانید یک سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید. قطعا شروع هر مسیری با استرس همراه است، پس نترسید و تا می‌توانید با استرس و اضطراب درون خود مقابله کنید تا بتوانید صاحب تمام نعمت‌های زمینی شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied