شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت:

بودجه سازمان بیمه سلامت از ۱۲۳۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است

طاهر موهبتی گفت: بودجه امسال سازمان بیمه سلامت از ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و با این حساب حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

بودجه سازمان بیمه سلامت از ۱۲۳۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار شمانیوز، طاهر موهبتی روز یکشنبه در نشست خبری در سازمان بیمه سلامت گفت: تاکنون حدود یک میلیون نفر برای پوشش بیمه رایگان سلامت مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر ارزیابی وسع شدند و ۵۰ درصد آنها تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: پیش بینی این است که تا ۶ ماه آینده حدود سه میلیون نفر برای پوشش بیمه سلامت مراجعه کنند که پس از ارزیابی وسع و توانایی مالی افراد دهک اقتصادی آنها از سوی وزارت رفاه به سازمان بیمه سلامت اعلام و براساس آن پوشش بیمه رایگان یا غیر رایگان آنان مشخص می شود.

وی ادامه داد: یک میلیون نفری که مراجعه کرده اند شامل ۳۶۰ هزار خانوار است و تکلیف ۱۶۸ هزار خانوار مشخص شده و بزودی به آنان اعلام می شود.

موهبتی درباره بدهی سازمان بیمه سلامت گفت: مطالبات مهر ۹۸ داروخانه ها روز گذشته(شنبه) پرداخت شد گر چه از سال ۹۷ حدود ۲.۵ ماه به طور متوسط به داروخانه ها بدهی داریم. اگر سازمان برنامه تخصیص جدیدی بدهد، مطالبات شهریور دانشگاههای علوم پزشکی هم پرداخت می شود گر چه به طور متوسط ۳.۵ ماه از مطالبات سال ۹۷ دانشگاههای علوم پزشکی و بخش خصوصی پرداخت نشده است.

وی گفت: بودجه امسال سازمان بیمه سلامت از ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و با حساب حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

موهبتی تصریح کرد: افرادی که برای تمدید دفترچه بیمه رایگان سلامت ثبت نام کرده اند، تا زمانی که نتیجه ارزیابی وسع آنها مشخص شود دفترچه بیمه سلامت آنها فعال است و تغییر وضعیتی ندارد مگر اینکه آدرس و موقعیت آنها تغییر کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: با اجرای طرح بیمه اجباری و انجام ارزیابی وسع برای تمدید دفترچه برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته ۴۰ هزار نفر به جز کارمندان دولت حق بیمه پرداخت کردند.

وی گفت: ۸۵ درصد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بیمه شده رایگان هستند و اگر اعتبارات دولتی به موقع تامین شود در پرداخت مطالبات مراکز درمانی و دارویی دچار مشکل می شویم.

موهبتی در پاسخ به ایرنا درباره میزان کسری بودجه گفت: از سال ۹۷ حدود ۳۷۰۰ میلیارد توجه کسری بودجه و معوقه در پرداخت داریم و امسال نیز با توجه به کاهش ۲۷۰۰ میلیارد تومانی بودجه کسری بودجه به چهار هزار میلیارد تومان می رسد و سرجمع کسری ۹۷ و ۹۸ حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

موهبتی درباره کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی نیز افزود: با توجه به رفع همپوشانی حدود دو میلیون ۶۰۰ هزار بیمه شده که دفترچه تامین اجتماعی یا سایر بیمه ها را داشتند و دفترچه بیمه سلامت آنها حذف شد بار مراجعه با دفترچه بیمه سلامت کم شده اما گزارش تایید شده ای از وزارت بهداشت مبنی بر کاهش بار مراجعات مردم به مراکز درمانی با بیمه های مختلف نداشته ایم.

وی اضافه کرد: علاوه برحذف دفترچه های افراد دارای سایر بیمه ها، ممنوعیت مراجعه به مراکز خصوصی با بیمه رایگان و محدودیت تکرار ۱۴۰۰ خدمت پزشکی از جمله سی تی اسکن و ام آر آی بر اساس گایدلاین های درمانی ابلاغ شده، بر کاهش بار مراجعات مردم با دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی موثر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی