شمانیوز
شما نیوز

با توجه به افزایش سرمایه ۳۵۷ هزار میلیارد ریالی به ثبت رسید

ارتقای سرمایه وبملت به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال | رکورد بینظیر افزایش سرمایه توسط بانک ملت رقم خورد

سهامداران بانک ملت در مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک با افزایش سرمایه ۳۵۷ هزار میلیارد ریالی «وبملت» از محل سود انباشته، که در تاریخ بازار سرمایه یک رکورد بینظیر به حساب می‌آید، موافقت کردند.

ارتقای سرمایه وبملت به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال | رکورد بینظیر افزایش سرمایه توسط بانک ملت رقم خورد

 

به گزارش شمانیوز، بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بازار سرمایه توسط بانک ملت رقم خورد و این بانک توانست بدون نیاز به آورده نقدی سهامداران، سرمایه «وبملت» را از مبلغ ۳۵۳ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۷۱۰ هزار میلیارد ریال ارتقاء دهد. 

افزایش سرمایه ۱‍۰۱ درصدی در بانک ملت با هدف اصلاح ساختار مالی و استفاده از مشوق مالیاتی بند ه تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۲ انجام شد تا در قالب سهام جایزه به سهامداران این بانک تعلق بگیرد. با این افزایش سرمایه، علاوه بر استفاده از مزایای معافیت های مالیاتی، جایگاه نخست این بانک در بازار سرمایه به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور تثبیت شد و سرمایه آن از ۳۵۳ هزار میلیارد ریال به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد. 

وبملت نماد بورسی بانک ملت است که از ابتدای امسال تا ۴ دی ماه با دارابودن بالغ بر ۴۵ درصد بازدهی، در صدر بازدهی سهام بانک های بورسی قرار دارد. سود خالص "وبملت" در پایان آبان ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۷۵ درصدی داشته است.  

بانک ملت در ۹ ماه سال جاری نیز با کسب 95.8 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 50.8 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 45 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 43 و 43 درصد افزایش داشت. 

براساس این گزارش، "وبملت" در آذرماه امسال، 12 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 7 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرد و توانست در نهمین ماه 1402، تراز عملیاتی مثبت 4.9 هزار میلیارد تومانی را ثبت کند. 

 

توییت وزیر اقتصاد درباره رکوردشکنی بانک ملت 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره بزرگترین افزایش سرمایه یک شرکت از محل سود انباشته واکنش نشان داد. 

خاندوزی در این پیام نوشت: 

«با مدیریت وزارت اقتصاد و در راستای افزایش توان مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها، امروز بزرگ‌ترین افزایش سرمایه یک شرکت از محل سود، با ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان رقم خورد. ‌‌به کارنامه کم‌نظیر افزایش سرمایه در پایان ۱۴۰۲ امیدواریم.»

وزیر اقتصاد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی