شمانیوز
شما نیوز

شیرینی

درست کردن شیرینی فرانسوی مدرن | شیرینی عید را خودت درست کن

آموزش درست کردن شیرنی فرانسوی مناسب برای عید این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن شیرینی فرانسوی مدرن | شیرینی عید را خودت درست کن

به گزارش شمانیوز: شیرینی ها همیشه یکی از جذاب ترین قسمت مهمانی ها هستند که شما می توانید برای دورهمی یا عید نوروز این شیرینی خشک فرانسوی را تهیه کنید. این شیرینی نیاز به ترازو دارد زیرا بسیار خوش طعم و درجه یک است و اگر می خواهید مثل قنادی ها یک شیرینی تهیه کنید یک ترازو کوچک تهیه کنید و شیرینی های عید یا خشک را به راحتی تهیه کنید. 

مواد لازم
آرد ۱۶۰ گرم
نشاسته ذرت ۶۰ گرم
پودر قند ۳۵ گرم
کره ۱۲۵ گرم
شیر ۱ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر ژله توت فرنگی ۱۵ گرم
رنگ خوراکی قرمز ۱ الی ۲ قطره
مواد لازم برای مارمالا توت فرنگی
توت فرنگی ۲۵۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
گلوکز ۱ ق سوپ خوری
پودر ژلاتین ۱ ق چای خوری
آب سرد ۲ ق سوپ خوری
جوهر لیمو ۱ نوک ق چ یا اب لیمو ترش تازه ۱/۲ق چای خوری

مرحله اول: تهیه مارمالاد

توت فرنگی های شسته شده را با مخلوط کن پوره کنید در قابلمه ریخته و شکر را اضافه کنید مواد که جوش آمد گلوکز را اضافه کنید و مرتب هم زده پودر ژلاتین را روی آب سرد بریزین و بذارین اسفنجی بشه بعد از این که مواد کمی به غلطت رسید ژلاتین اسفنجی شده را اضافه کنید خوب هم بزنید تا در مامارمالاد حل شود و جوهر لیمو یا اب لیمو ترش اضافه کنید و هم زده مواد یه جوش که خورد حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود سپس برای مابین شیرینی ها ازش استفاده کنید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد شیرینی

آرد ،نشاسته ذرت،پودر قند،پودر ژله آسیاب شده،نمک ،کره سرد مکعبی خورد شده را یا داخل کاسه همزن بریزین و با دور کند تا مواد شبیه به خورده نان شود می توانید با دست نیز این مواد را مخلوط کنید ولی بهتر است به خمیر گرمای دست را انتقال ندهید.

 

مرحله سوم: تهیه خمیر

سپس رنگ قرمز را با زرده تخم مرغ و شیر مخلوط کنید ۲_۳ قطره اسانس توت فرنگی هم بزنید و خوب مخلوط کنید این مواد را به مخلوط مواد داخل کاسه اضافه و مخلوط کنید تا مواد یکدست شود و سپس با دست به صورت خمیر را جمع کرده و در نایلون گذاشته و در یخچال یک ساعت استراحت دهید.

 

مرحله چهارم: پخت شیرینی خشک فرانسوی

در ادامه خمیر را مابین دوتا کاغذ روغنی باز کرده و با کاتر دلخواه برش زده و در سینی فر قرار دهید فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه گازی یا ۱۶۰ برقی به مدت حدودا ۱۵ دقیقه قرار دهید شیرینی نباید تغییر رنگ دهد و بعد بین شیرینی ها را با مارمالاد تهیه شده پر کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied