شمانیوز
شما نیوز

شربت آلو

یک شربت خنک و متفاوت برای رفع تشنگی | طرز تهیه شربت آلو خانگی

در خبر زیر به شما طرز تهیه شربت آلو ، به روش خانگی مناسب برای روزهای تابستان را آموزش می دهیم.

یک شربت خنک و متفاوت برای رفع تشنگی | طرز تهیه شربت آلو خانگی

به گزارش شمانیوز :شربت آلو یکی از انواع شربت های خوشمزه است.شربت آلو مناسب برای روزهای تابستان است. شربت آلو را میتوانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شربت آلو طرفداران زیادی درد. برای طرز تهیه شربت آلو همراه ما باشید.

مواد لازم

  • آلو ۲ کیلوگرم

  • آب ۱ پیمانه

  • شکر ۳ پیمانه

طرز تهیه

ابتد باید آلو ها را با بشورید. داخل یک لگن آب بریزید و آلو ها را اضافه کنید و و با دست خوب آن ها را بشورید تا تمیز شوند. دم آلو را بگیرید. شما می توانید این شربت را هسته گیری کنید و بعد آن را تهیه کنید و یا می توانید با هسته به راحتی آن را تهیه کنید.

در ادامه آلو های خشک شده را داخل قابلمه ریخته و آب را اضافه کنید و روی شعله متوسط قرار دهید و بگذارید تا آلو ها خوب پخته و نرم شود. برای تست پخت آلو باید یکی از آلو ها را بردارید و زمانی که با چنگال فشار می دهید کاملا له و گوشت و مغز جدا شود.

در ادامه یک صافی را روی قابلمه قرار دهید و آلو های پخته شده را اضافه کنید و با دست یا گوشتکوب خوب فشار دهید تا فقط هسته و تفاله داخل صافی باقی بماند و آب آلو کاملا خارج شود. تقاله ها را می توانید کمی تفت دهید تا آب اضافی آن بخار شود و بعد کمی نمک لواشک تهیه کنید.

شکر را به آب آلو شابلون اضافه کنید. شربت را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و غلیط شود. در حین پختن کف روی شربت را بگیرید تا شربت شفافی در انتها داشته باشید. بعد از اینکه شربت غلیظ شد از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied