شمانیوز
شما نیوز

بستنی

طرز تهیه بستنی حصیری خانگی دو رنگ زعفرانی

درست کردن یک بستنی خوشمزه و عالی برای مهمون های لاکچریتون این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه بستنی حصیری خانگی دو رنگ زعفرانی

به گزارش شمانیوز: بستنی ها یکی از خوراکی های بسیار محبوب در دنیا هستند که در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شوند و این بار قرار است یکی از بستنی های سنتی ایرانی که در طعم زعفرانی و وانیلی تهیه می شود را به شما یاد دهیم با کمک نان میکادو سرو کنید. بستنی ها در تابستان یکی از دسر های جذاب می باشند که شما می توانید با چند قلم مواد ساده در خانه برای بچه ها بستنی سنتی تهیه کنید.

مواد لازم
شیر پرچرب یا محلی 1 لیتر
شکر 300 گرم
ثعلب 2 ق چای خوری معادل 5 گرم
خامه صبحانه 100 گرم به دلخواه
گلاب 1/3 لیوان
وانیل و زعفران به مقدار لازم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا شکر و ثعلب را باهم مخلوط کنید و هم بزنید می توانید ثعلب را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید دقت کنید باید از شیر پر چرب محلی استفاده کنید و شیر پاستوریزه برای تهیه این بستنی مناسب نیست.

2مرحله دوم: افزودن شکر

شیر وقتی شروع به جوشیدن کرد باید مخلوط شکر و ثعلب را اضافه کنید و هم بزنید این کار باعث می شود ثعلب گلوله نشود و برای 20 دقیقه این مخلوط را بجوشانید.

3مرحله سوم: افزودن گلاب

در ادامه باید گلاب و خامه گرم شده را اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید، برای گرم کردن خامه باید آن را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا گرم شود و اگر به صورت سرد اضافه شود گلوله می شود.

4مرحله چهارم: دو رنگ کردن بستنی

از دو کاسه فلزی استفاده کنید و مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی زعفران غلیظ دم کرده و به یکی دیگر وانیل اضافه کنید و هم بزنید و برای 2 ساعت در فریزر قرار دهید و زمانی که اطرافش یخ زده، با همزن دستی یا برقی هر کدوم از اونها رو هم بزنید تا یکدست شود و دوباره تو فریزر قرار دهید هر نیم یاعت از فریزر خارج کنید و هم بزنید. بعد از ۴-۵ بار میبینید که به شکل بستنی آب شده در میاد. الان دیگه پایه بستنی آماده ست.

5مرحله پنجم: تهیه بستنی حصیری

یک قالب 20*30 انتخاب کنید و کف آن نایلون انداخته و با آب مرطوب کنید یک لایه بستنی زعفرانی بریزید و صاف کنید و بعد بستنی وانیلی و ظرف برای برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد نان را به اندازه قالب برش بزنید و روی بستنی قرار دهید و برگردانید و نایلون را جدا کنید و طرف دیگر نان قرار دهید و به ابعاد دلخواه برش برش بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied