شمانیوز
شما نیوز

پیراشکی مرغ

این غذای خوشمزه رو برای ناهارت درست کن | طرز تهیه پیراشکی مرغ خوشمزه

در خبر زیر قصد داریم به شما طرز تهیه پیراشکی مرغ ، یک غذای متنوع و خوشمزه را آموزش دهیم.

این غذای خوشمزه رو برای ناهارت درست کن | طرز تهیه پیراشکی مرغ خوشمزه

به گزارش شمانیوز :پیراشکی مرغ یک غذای خوشمزه و لذیذ است.پیراشکی مرغ طرفدارهای زیادی دارد.پیراشکی مرغ در سراسر دنیا سرو میشود. پیراشکی مرغ را با رسپی های متنوعی درست میکنند.برای طرز تهیه پیراشکی مرغ خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید ۵۵۰ گرم

کره نرم‌شده ۱۷۵ گرم

شکر ۶۰ گرم

نمک ۱ قاشق چای‌خوری

مخمر ۲ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ متوسط ۴ عدد

آب ولرم ۱۰۰ میلی‌لیتر

روغن سرخ‌کردنی

سینه مرغ ۱ عدد

سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری

سس باربیکیو ۷ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز ۱ قاشق چای‌خوری

نمک ۱ قاشق چای‌خوری

پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری

برگ مو ۲ عدد

پیازچه خردشده به مقدار لازم

پودر آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر پیراشکی

برای طرز تهیه پیراشکی مرغ ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید پس برای این کار ظرف مناسبی انتخاب کرده تا در آن آرد و کره را مخلوط کنید. آن‌قدر این دو را با کمک دست یا هم‌زن مخلوط کنید که اثری از کره در ظرف باقی نماند.حال در ادامه تهیه خمیر پیراشکی مرغ باید در یک طرف ظرف نمک و شکر و در طرفی دیگر خمیرمایه را بریزید و خوب با یکدیگر مخلوط‌شان کنید. در ادامه تخم‌مرغ‌ها و آب ولرم را هم اضافه کرده و تا جایی که می‌توانید با کمک هم‌زن، آن‌ها را با مواد خشک مخلوط کنید.

در ادامه تهیه خمیر پیراشکی به این نکته دقت داشته باشید که خمیرتان را با دست حسابی ورز بدهید. برای این کار روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و مایه خمیر را روی آن به مدت ۱۰ دقیقه ورز داده تا کش‌دار و براق شود. اگر از هم‌زن استفاده می‌کنید آن را با دور متوسط ۶ دقیقه هم بزنید. با حوله‌ای تمیز و مرطوب روی ظرف خمیر را پوشانده و آن را برای یک ساعت کنار بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

طرز تهیه پیراشکی

در اولین مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ نیاز است که قابلمه‌ای مناسب انتخاب کرده و آن را تا نیمه پر از آب کنید، مرغ را به همراه آب لیمو و کمی برگ مو داخل آن بیاندازید. اجازه دهید مرغ به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بجوشد تا کامل پخته شود. با فرو کردن چاقو یا چنگال داخل سینه مرغ می‌توانید از پخته‌شدن آن اطمینان حاصل کنید.

در ادامه طرز تهیه پیراشکی مرغ باید مرغ پخته‌شده را از قابلمه بیرون بیاورید و اجازه دهید که کامل خنک شود. بعد از خنک شدن مرغ با کمک دو چنگال یا دست‌هایتان مرغ را خرد یا ریش‌ریش کنید.

در دومین مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ نیاز است که مرغ‌های خردشده را داخل یک ظرف مناسب بریزید تا سس باربیکیو، مایونز، فلفل قرمز، آویشن، پودر سیر، نمک و پیازچه خردشده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. با این کار مرغ‌های خردشده مزه‌دار می‌شوند. بعد از آن‌که خوب با یکدیگر ترکیب شدند، روی آن را بپوشانید و برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

روی سطح کار خود کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و دوباره با دستان خود آن را ورز دهید. یک رول بزرگ به شکل سوسیس آماده کنید. در نهایت رول را به ۱۲ قسمت تقریبا ۹۰ گرمی تقسیم کرده و به شکل یک توپ خمیری در بیاورید. اگر می‌خواهید پیراشکی‌هایتان به صورت یک‌نواخت سرخ شوند باید دقت داشته باشید که به یک اندازه تقسیم شوند. یک سینی را با روغن کمی چرب کنید و توپ‌های خمیری که قطرشان به ۱۲ سانتی‌متر می‌رسد را داخل آن بگذارید. برای تهیه خمیر از آرد نانوایی هم می‌توانید استفاده کنید،

در ادامه طرز تهیه پیراشکی مرغ، گلوله‌های خمیری را باز کرده و داخل آن یک قاشق مخلوط مرغ و سپس کمی پنیر پیتزا بریزید. لبه‌های خمیر را به آرامی از اطراف آن بلند کرده و به سمت داخل بسته و وسط آن را محکم فشار دهید. در روشی دیگر برای بستن لبه‌های پیراشکی می‌توانید لبه‌های خمیر را به آرامی با کمک دو انگشت اشاره و شست به یکدیگر فشار داده تا بهم بچسبند یا از چنگال برای این کار کمک بگیرید. در استفاده از چنگال بعد از ریختن مخلوط مرغ و پنیر پیتزا درون خمیر پیراشکی، لبه‌ها را بهم رسانده و با کمک چنگال آن دو را روی هم فشار دهید تا لبه‌های خمیر بسته شود.

در آخرین مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ یک تابه بزرگ و گود انتخاب کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید سپس نیمی از آن را روغن بریزید. بعد از گرم شدن روغن یکی‌یکی پیراشکی‌های مرغ را داخل تابه بیندازید و هر طرف آن را برای ۶ دقیقه سرخ کنید. پیراشکی‌های سرخ‌شده را روی یک دستمال کاغذی تمیز قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. پیراشکی‌های مرغ‌تان آماده سرو هستند، نوش‌جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی