شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه موقت تهران :

راهپیمایی غدیر نمایش وحدت و همدلی به جهان است

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: یکی از فلسفه های راهپیمائی غدیر و شکوه برگزاری این رویداد تبلیغ غدیر است، اگر امام علی (ع) و واقعه بی نظیر غدیر به درستی تبلیغ نشود، همه دین تبلیغ نشده است.

به گزارش سراج24؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی در گفتگو با خبرنگار سراج24، اظهار داشت: در واقع منظور خداوند بیمه کردن راه تکامل بشر از خطر شرک و تحریف و حاکمیت طاغوت‌ها است و بر این اساس روز غدیر مهم‌ترین روز تاریخ بشر است. پیامبر (ص) برای این کار ۱۲۰ هزار حاجی را در بیابان متوقف و در حضور آنها این امر را ابلاغ کرد و آنها هم همه این انتصاب را تبریک گفتند.

وی حضرت علی (ع) را مکتب، فرهنگ، جریان زندگی، مدل حکمرانی، قبله و کلاس همیشگی برای موحدان عالم و الگوی حکومت عدالت و معرفت توصیف کرد و گفت: امیرالمومنین در آیه مباهله نفس نفیس پیامبر است و خداوند به جز نبوت هرچه به پیامبر آخرالزمان داده به امام علی (ع) هم داده است چراکه ایشان جانشین پیامبر است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده نگری را برای جامعه اسلامی در دستور کار قرار داده است بنابراین اهمیت غدیر از جهت ولایت است. شعار محوری دهه امامت و ولایت این است که به منظور پاسخ به ندای پیامبر خدا که به ندای خدا لبیک گفت و امامت امام علی (ع) را تبلیغ کرد و از همه خواست تا رهبری امیرالمومنین را تبلیغ کنند و این همان واحد بودن سیاست و دیانت است، ما هم ولایت حضرت علی را تبلیغ کنیم.

امام جمعه موقت تهران به برخی اعمال خداپسندانه غدیر که باعث استحکام وحدت نیز می شود اشاره کرد و گفت: اطعام، هدیه دادن، تجمع های شاد از جمله این اعمال زیباست، در روایات هم آمده است روز غدیر اجتماعات عظیم تشکیل دهید و جمعتان جمع باشد، این روز، روز کمک و احسان و خوبی است و از خدمت و گره‌گشایی دریغ نکنید و خوبی کنید.

حجت الاسلام صدیقی گفت: خانواده ولایی و علوی روز غدیر را روز خوبی می‌دانند لذا هر خوبی کنی، کمک کنی، قرض دهی، اطعام دهی، لباس نو بپوشی و به دیگران بپوشانی و... در عین حال جمعتان جمع و حماسی باشد، خداوند این خوبی‌ها را قبول می‌کند.

او تاکید کرد که باید در روز غدیر هم در چهره شما طراوت و شادابی دیده شود و هم سرور داشته باشید، شما سر سفره علی (ع) و زیر پرچم عدالت، امانت، صداقت، عطوفت، مهربانی، حکمت و دانایی قرار گرفته‌اید.

حجت الاسلام صدیقی گفت: در تاریخ مردم حسرت این روز را می‌کشیدند اما امروز کار فراهم است و هماهنگی به عمل آمده و همه یکصدا و همراه در یک حماسه عظیم شرکت می‌کنیم که ان شاالله باید غدیر را مانند اربعین باشکوه برگزار کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری تهران نه تنها جنبه تصویری و تبلیغی دین و ارزش های دینی دارد بلکه باعث وحدت و پیوند ملت می شود که نمایش باشکوه این وحدت پیام های سیاسی مهمی هم برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند داشته باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied