شمانیوز
شما نیوز

استقبال اهالی معدن و فولادی‌ها از مکانیزم بورس کالا در عرضه و کشف قیمت

اگر قرار است در یک اقتصاد شفاف و شرایط مناسب و رقابتی فعالیت کنیم، بورس کالا بزرگترین و مهم‌ترین نقش را می‌تواند ایفا نماید.

استقبال اهالی معدن و فولادی‌ها از مکانیزم بورس کالا در عرضه و کشف قیمت
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران: قدیر قیافه، عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه نقش بورس برای همه کسانی که دستی در اقتصاد دارند و حتی سرمایه گذاران خرد نیز واضح و آشکار است گفت: بورس همواره تاثیر بسزایی در شفاف سازی قیمت‌ها و تضمین پرداخت ارزش کالا‌ها داشته و نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا کرده است.
استقبال اهالی معدن و فولادی‌ها از مکانیزم بورس کالا در عرضه و کشف قیمت وی افزود: اگر قرار است در یک اقتصاد شفاف و شرایط مناسب و رقابتی فعالیت کنیم، بورس کالا بزرگترین و مهم‌ترین نقش را می‌تواند ایفا نماید. قیافه تصریح کرد: قطعا سنگ آهن و سایر محصولات زنجیره می‌توانند در بورس کالا عرضه شده و قیمت‌های آن‌ها کشف شود و به خریداران داخلی و خارجی فروخته شود. هم اهالی معدن، هم حوزه فرآوری و فولادی‌ها از مکانیزم بورس کالا در عرضه و کشف قیمت استقبال می‌کنند چراکه اگر این اتفاق در ابتدای زنجیره فولاد افتاده و شاهد عرضه سنگ آهن در رینگ داخلی بورس کالا باشیم سایر محصولات نیز از این روند تبعیت خواهند کرد و این موضوع به نفع اقتصاد و بنگاه‌های تولیدکننده است. وی دلیل برخی مقاومت‌ها در مسیر توسعه بورس کالا را چنین تشریح کرد: در کشوری نفتی زندگی می‌کنیم که تاکنون اقتصاد نفتی بر روی آن حاکم بوده، اما شفاف سازی رانت را حذف می‌کند و بورس کالا قادر است این شفاف سازی و در نهایت رانت‌ها را حذف نماید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی