شمانیوز
شما نیوز

توهم فوتبالیست های ایرانی و جدایی آنان از مردم و رسانه ها

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ادامه بازی های کسل کننده خود، یکشنبه شب در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال برابر تیم نفت تهران نمایشی ضعیف داشت و با نتیجه تساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شد.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): همانطور که انتظار می رفت هواداران تیم پرسپولیس از برگزاری این دیدار استقبال چندانی نکرده و اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی تهران که تعداد آن ها کمتر از پنج هزار نفر بود، پس از سوت پایان مسابقه از سوی ˈمحسن قهرمانیˈ داور این دیدار، با شعارهای تند از بازیکنان محبوب تیم شان استقبال کردند!

سوال این است چرا هواداران تیم ها اصلا به ورزشگاه ها آمده و این بازی های بی کیفیت را از نزدیک تماشا کرده و دست آخر با ناراحتی نسبت به بازیکنان تیم محبوب خود معترض می شوند.

مدتی است بازیکنان تیم های لیگ برتری فوتبال به خصوص ملی پوشان نامداری که پا به سن نیز گذاشته اند، با بی انگیزگی تمام در زمین راه می روند و انگار از سر اجبار در زمین حضور دارند.

با این تفاسیر بازهم هواداران به ورزشگاه ها می آیند و دست از تشویق تیم خود برنمی دارند.

سوال اینجاست، آیا تماشاگران مشکل فوتبال ایران هستند؟ تماشاگرانی که با صرف هزینه های گزاف و وقت خود به ورزشگاه ها می آیند و تیم خود را بدون هیچ چشمداشتی تشویق می کنند و دست آخر، بازی های بی کیفیت و کسل کننده را مشاهده کرده و در ادامه و فقط برای تخلیه هیجانات خود با دشنام به بازیکنان، ورزشگاه را ترک می کنند.

این روزها، فوتبالیست های کشورمان از مقایسه کردن خود با ورزشکاران موفق سایر رشته های ورزشی در بازی های المپیک و پارالمپیک 2012 لندن بسیار ناراحت هستند و بی انگیزه تر از گذشته شده و فوتبال بازی نمی کنند. این در حالی است که برای مثال 10 برابر یک فوتبالیست ایرلندی درآمد دارند!

آنها حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و مردم و رسانه ها را به دلیل این مقایسه، مورد بی حرمتی قرار می دهند و آنها را دلایل ناکامی خود قلمداد می کنند.

به راستی آنان فراموش کرده اند که تمامی اعتبار خود را از رسانه ها و علاقه مندی مردم دارند اما در عین بی تدبیری و در اقدامی هماهنگ، مردم و رسانه ها را تحریم کرده گویا افرادی همچون ˈلیونل مسیˈ، ˈرونالدوˈ ، ˈاینیستاˈ، ˈژاویˈ، ˈبوفونˈ و ˈنیمارˈ هستند که این همه برای مردم و رسانه ها به اصطلاح کلاس می گذارند!

با این تفاسیر آیا این فوتبال و این فوتبالیست ها ارزش آن را دارند که تماشاگران خودی بر سر آنها با یکدیگر دعوا کرده و به زد و خورد بپردازند؟

یکشنبه شب یک اتفاق جالب دیگر نیز افتاد و یکی از همین فوتبالیست ها در مصاحبه با خبرنگاران گفت چرا از عملکرد ˈیوسف کرمیˈ کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران در بازی های المپیک 2012 لندن که دور از حد انتظار ظاهر شد انتقاد نمی کنید، گویا این بازیکن اصلا به محتوای رسانه ها توجهی نکرده و فقط به دنبال تیترهای فوتبالی است چرا که نمی داند پس از ناکامی یوسف کرمی، هجمه ای که علیه کرمی در رسانه ها ایجاد شد، منجر به عذرخواهی مسوولان فدراسیون تکواندو و خود این ورزشکار از مردم شد.

به نظر می رسد فوتبالیست های لیگ برتری دچار توهم شده اند و فکر می کنند مردم و رسانه ها آنان را فراموش کرده اند اما باید گفت این فقط یک توهم است، زیرا مردم و رسانه ها به هیچ وجه ورزشکارانی که با غیرت و با اراده، بازی و یا مبارزه می کنند را هیچوقت فراموش نمی کنند.

شادی های وصف ناپذیری را که تعدادی از آنها و در طول زمان برایمان به ارمغان آورده اند، فراموش ناشدنی هستند.

پیروزی های تیم های باشگاهی و تیم ملی فوتبال با کمک رسانه ها که به حواشی لذت بخش این رویدادها می پردازند، بدون شک نشاط به جامعه تزریق می کند.

با این همه معتقدیم کافی است فوتبالیست های عزیز به عملکرد گذشته گان خود نگاهی بیاندازند و از این توهم خارج شوند و بدانند تا زمانی که از بالا به مردم و رسانه ها نگاه می کنند، باید

رفتار مردم و رسانه ها را نسبت به خود تحمل کنند.

گزارش از: سعید قهرمانی.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied