شمانیوز
شما نیوز

مرور گلهای نجات‌بخش ثانیه‌های پایانی جام جهانی/ تکمیل نشدن بازگشت

 شب گذشته انگلیسی‌ها در حالی توانستند از سد کلمبیا در ضربات پنالتی بگذرند که کلمبیایی‌ها در ثانیه‌های پایانی نیمه دوم، بازی یک بر صفر باخته را به تساوی کشاندند تا در نهایت تکلیف تیم راه یافته به مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، با ضربات پنالتی مشخص شود.

مرور گلهای نجات‌بخش ثانیه‌های پایانی جام جهانی/ تکمیل نشدن بازگشت

به گزارش شما نیوز ، گل تساوی کلمبیایی‌ها در دقیقه‌ی ۹۳ بازی دیشب بهانه‌ای شد تا در تاریخ جام جهانی، بازی‌هایی که با گل یک تیم از دقیقه ۹۰ به بعد به تساوی کشیده شده است را مورد بررسی قرار دهیم. نکته جالب در مورد تیم‌هایی که در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشانده‌اند این است که همه‌ی این تیم‌ها در نهایت مانند کلمبیا بازی را باخته‌اند.

موفقیت تیم شگفتی‌ساز

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، کاستاریکا شگفتی‌ساز رقابت‌ها بود. آن‌ها در مرحله‌ی گروهی با تیم‌های ایتالیا، اروگوئه و انگلستان همگروه بودند و کمتر کسی قبل از بازی‌ها شانسی برای صعود کاستاریکایی‌ها قائل بود. با پایان مرحله‌ی گروهی کاستاریکایی‌ها با ۲ برد و یک تساوی به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی شدند و در این مرحله باید به مصاف یونان می‌رفتند. کاستاریکایی‌ها با وجود اینکه با نتیجه‌ی یک بر صفر از یونان جلو بودند در دقیقه ۹۱ بازی گل خوردند تا بازی به وقت اضافه بکشد. تلاش دو تیم در وقت اضافه هم بی ثمر بود و کاستاریکایی‌ها در نهایت موفق شدند در ضربات پنالتی با نتیجه‌ی ۵ بر ۳ از سد حریف اروپایی خود که در وقت تلف شده‌ی نیمه‌ی دوم بازی را به تساوی کشیده بود، بگذرند و راهی مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی شدند. قبل از بازی انگلستان و کلمبیا بازی ۲ تیم کاستاریکا و یونان تنها بازی تاریخ جام جهانی بود که یک تیم موفق شده بود در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه‌ی دوم بازی را به تساوی بکشد. آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هلند نایب قهرمان دوره‌ی گذشته‌ی جام جهانی در ضربات پنالتی شکست خوردند و راه شگفت انگیزشان در برزیل به پایان رسید. هلندی‌ها هم که کاستاریکا را از جام جهانی حذف کرده بودند، در نهایت به مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رسید.

تساوی با یک پنالتی

در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن، اسپانیایی‌ها در حالی به مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام جهانی رسیدند که مرحله‌ی گروهی جام را با کسب ۳ پیروزی قاطعانه پشت سر گذاشته بودند. آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی هم با گل فرناندو مورینتس یک بر صفر از جمهوری ایرلند پیش بودند که ایرلندی‌ها در دقیقه‌ی ۹۰ بازی و از روی نقطه پنالتی توسط رابی کین شناخته شده، بازی را به تساوی کشیدند. تلاش ۲ تیم در وقت‌های تلف شده هم بی ثمر بود و اسپانیا توانست در ضربات پنالتی با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ از سد جمهوری ایرلند بگذرد و به مرحله‌ی بعدی صعود کند. اسپانیایی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی در بازی‌ای که داوری آن فراموش نمی‌شود، در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی یکی از میزبانان جام جهانی شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. کره‌ای‌ها هم که از سد اسپانیا گذشته بودند، در نهایت به مقام چهارم جام جهانی ۲۰۰۲ رسیدند.

به یادماندنی‌ترین

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ جام جهانی که به وقت اضافه کشیده است، بازی دو تیم آلمان غربی و ایتالیا در مرحله‌ی نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک است. در آن بازی ایتالیایی‌ها با نتیجه یک بر صفر از حریف خود پیش بودند که در دقیقه‌ی ۹۰ آلمانی‌ها موفق می‌شوند کار را به تساوی بکشانند تا بازی به وقت اضافه بکشد. وقت اضافه‌ی آن بازی یکی از به یادماندنی‌ترین وقت‌های اضافه‌ی تاریخ جام‌های جهانی است که در آن ۵ گل رد و بدل شد و در نهایت آلمانی غربی که در دقیقه‌ی ۹۰ بازی را به تساوی کشانده بود، ناکام ماند و ایتالیایی‌ها توانستند با نتیجه‌ی ۴ بر ۳ از سد آلمانی‌ها بگذرند. در آن جام ایتالیا در نهایت نایب قهرمان شد و آلمان غربی هم به مقام سوم رسید. علاوه بر بازی‌هایی که از دقیقه‌ی ۹۰ به بعد به تساوی کشیده شده است، فینال جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان هم بازی‌ای بود که در تاریخ جام جهانی فراموش نشدنی است. در آن بازی آلمانی‌ها در حالی که با نتیجه‌ی ۲ بر یک از انگلستان عقب بودند، در نهایت موفق شدند در دقیقه ۸۹ کار را به تساوی بکشانند تا بازی به وقت اضافه بکشد. در وقت اضافه اما آلمان غربی موفق نبود و با ۲ گلی که انگلیسی‌ها زدند در نهایت بازی را با نتیجه‌ی ۴ بر ۲ از آلمانی‌ها یردند و قهرمان جام جهانی شدند.

پارسا شیرازی‌نژاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied