شمانیوز
شما نیوز

شفر اخراج می شود

ایوانکوویچ می‌دانست در فوتبال کم صبر و تحمل ایران، جای هیچ گونه‌ای مناقشه‌ای برای بحث قهرمانی باقی نیست. در گرانی کمرشکن نرخ ارز و هزینه‌های سرسام آور امروز، فرصتی بیش از این هم نمی‌شود برای مربیان خارجی قائل شد.

شفر اخراج می شود
به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از خبرورزشی : سال قبل که برانکو ایوانکوویچ پس از سال‌ها به ایران آمد، خیلی‌ها برای او یک فرجه زمانی مشخص در پرسپولیس تعیین کرده بودند.
برانکو تقریبا در نیمه‌های فصل سرمربی پرسپولیس شد و همان فصل را آبرومدانه‌تر از قبل به پایان رساند، اما درست از فصل بعد، جام در ویترین باشگاه آرام گرفت.
ایوانکوویچ می‌دانست در فوتبال کم صبر و تحمل ایران، جای هیچ گونه‌ای مناقشه‌ای برای بحث قهرمانی باقی نیست. در گرانی کمرشکن نرخ ارز و هزینه‌های سرسام آور امروز، فرصتی بیش از این هم نمی‌شود برای مربیان خارجی قائل شد. حتی به مربیان ایرانی هم باید به طور قطره چکانی پول داد؛
شفر اخراج می شود
خلاصه این که برانکو در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را با پرسپولیس گرفت. دو فصل با این تیم قهرمان لیگ شد و امروز پرسپولیس برای سومین بار به صورت جدی در کورس قهرمانی است. ایوانکوویچ تا یک قدمی قهرمانی آسیا پیش رفت و و تبدیل به بهترین مربی تاریخ پرسپولیس در ادوار گذشته شد. این گونه بود که وجاهت و اعتبار این مربی در پرسپولیس از سوی هواداران و منتقدان پذیرفته شد؛ برانکو حتی اگر در مواردی انتقاد‌هایی به او وارد بود، اما به دلیل عملکرد خیره کننده اش در پرسپولیس، راه‌ها را بر خیلی‌ها بست؛ شاید به دلیل شناختی که در گذشته از فوتبال ایران داشت و با خطوط قرمز در اینجا آشنا بود...
این که امروز وینفرد شفر در استقلال صاحب چنین وجاهتی نیست، لابد به دلیل از دست دادن فرصت‌ها و نشناختن شرایط فوتبال ایران است.
شفر فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهد و دستش با استقلال به جام نمی‌رسد. او با تمام تغییراتی که در تیم ایجاد می‌کند و جواب چندانی نمی‌گیرد، باز از استقلالی‌ها می‌خواهد که صبور باشند و به آینده نگاه کنند.
این در حالی است که این صبوری‌ها در کشور ما حتی پیشینه و سابقه تاریخی ندارد؛ عملکرد شفر هم آن قدر خوب نیست که این امیدواری و صبوری را در مردم ایجاد کند.
شفر تا آستانه جدایی یا برکناری پیش رفته و هیچ بعید نیست کارش با این تیم به زودی تمام شود، اما او می‌داند آنچه در این فوتبال به دلار هزینه می‌شود آن قدر قیمت گزاف و افسارگسیخته دارد که مدیران نمی‌توانند پای کسی در رفاقت بایستند که جام نمی‌آورد؛ که در حساس‌ترین مقطع زمانی به پدیده مشهد می‌بازد. از دست دادن جام‌های متعدد برای استقلال تبعات سنگینی دارد؛ شاید نخستین ترکش آن، یک تصمیم خلق الساعه برای آقای شفر باشد!
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied