شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید خبر داد:

صنایع پتروشیمی تخت جمشید در تولید و فروش سالیانه رکورد زد

نایب رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید اظهار داشت: این شرکت در سال مالی با فروش ۴۷.۳۳۹ تن PBR و ۳۲.۳۴۱۸ تن SBR به ارزش ۳۱۰ میلیارد تومان فروش در بین شرکت‌های فعال این حوزه در کشور در رتبه اول قرار گرفت.

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ صاحبان سهام شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید روز ۱۵ آذرماه در هتل ارم با حضور ۸۴ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی برگزار شد.

مهندس عباس کریمی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید در گزارش خود اعلام کرد: پتروشیمی تخت جمشید با تولید روزانه به میزان ۳۱۸ تن، ماهیانه ۷۷۰۱ تن و سالیانه ۸۳.۳۷۵ تن در ادوار این شرکت رکورد شکنی کرد و تولید آن نسبت به سال مالی قبل ۳۱ درصد رشد داشت.

کریمی افزود: رکورد فروش سالیانه ۷۹.۶۵۷ تن برای اولین بار از تاریخ تاسیس شرکت محقق شد که رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید اظهار داشت: این شرکت در سال مالی با فروش ۴۷.۳۳۹ تن PBR و ۳۲.۳۴۱۸ تن SBR به ارزش ۳۱۰ میلیارد تومان فروش در بین شرکت‌های فعال این حوزه در کشور در رتبه اول قرار گرفت.

به گفته کریمی سهم شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ۶۵ درصد از بازار PBR داخلی و ۵۵ درصد از بازار SBR کشور را از آن خود کرد. وی عمده مشتریان داخلی مجموعه تایرسازی همچون گروه صنعتی بارز، بارز کردستان، ایران تایر، کویر تایر، لاستیک یزد، دنا، ایران تایر، آرتاویل اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید گفت: در سال مالی مذکور درآمد‌های عملیاتی این شرکت به سه هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه خود در سال مالی قبل که دو هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود رشد ۲۶ درصدی داشت. همچنین سود عملیاتی شرکت بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان و سود خالص نیز بالغ بر ۳۲۹ میلیارد تومان شد.

کریمی نوسانات ارزی، ورود روسیه به بازار آسیا، تامین خوراک پایدار در آینده همزمان با راه اندازی واحد‌های با تولید مشابه، هزینه بالای یوتیلیتی و سرویس‌های جانبی و پایین آمدن حاشیه سود به دلیل افت قیمت جهانی محصول را از چالش‌های عمده شرکت بیان کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید تصریح کرد: ساخت پروژه تولید بوتادین ۱.۳ از برنامه‌های توسعه کسب و کار شرکت در راستای تامین پایدار خوراک واحد‌های شرکت است که خوراک این واحد از سی فورکات پتروشیمی ایلام تامین خواهد شد.

کریمی ادامه داد: شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید از لیست واحد‌های آلایند توسط اداره کل محیط زیست خوزستان خارج شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید، تمدید ۵ ساله قرارداد تامین خوراک با پتروشیمی امیرکبیر، تکمیل و راه اندازی مخازن کروی به منظور ذخیره سازی خوراک بوتادین و c۴، ساخت و راه اندازی مخزن متانول، تفاهمنامه با شرکت آریاساسول جهت تامین ۱۰۰ هزار تن ماده اولیه c۴ برای خوراک واحد پروژه بوتادین، را از برنامه‌های راهبردی شرکت اعلام کرد.

در پایان مجمع عمومی شرکت هیات مدیره و سهامداران با تقسیم ۴۵ تومان سود به ازای هر سهم موافقت کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied