شمانیوز
شما نیوز

پاچه‌خاری شاه بحرین برای اسرائیلی‌ها

مشاور پادشاه بحرین گفت که این کشور به روابط خود با رژیم صهیونیستی در دوره نخست‌وزیری احتمالی نتانیاهو ادامه می‌دهد.

پاچه‌خاری شاه بحرین برای اسرائیلی‌ها

به گزارش شمانیوز: «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه سابق و مشاور فعلی پادشاه بحرین در امور دیپلماسی گفت که منامه به روابط خود با رژیم اشغالگر قدس در دوره نخست‌وزیری احتمالی بنیامین نتانیاهو که حزبش برنده انتخابات اخیر بود ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، او گفت که پیروزی نتانیاهو موضوع طبیعی و پیش‌بینی شده بود و بحرین به توافقاتی که تاکنون با رژیم تل آویو امضاء کرده در دوره نتانیاهو نیز پایبند خواهد ماند و شراکت خود با این رژیم را ادامه خواهد داد.

مشاور پادشاه بحرین افزود: «ما با اسرائیل توافق کرده‌ایم که جزوی از توافقات ابراهیم است و به این توافق پایبند هستیم و امیدواریم که در همین مسیر ادامه یابد و شراکت خود را گسترده‌تر کنیم».

خالد بن احمد آل خلیفه تأکید کرد: «تمایل داریم تا روابطمان مثال‌زدنی باشد و در برابر همه تهدیدات با یکدیگر مقابله کرده و موفق شویم».

بحرین پس از امضای توافق سازش در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با سرعت بیشتری در مقایسه با دیگر کشورهای سازشگر به سمت توسعه راابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی قدم برداشته است. به طوریکه مقامات منامه از ساخت یک محله یهودی‌نشین جدید در این شهر خبر می‌دهند.

از سوی دیگر در ۲۷ اکتیر (پنجم آبان) نیز یگان‌های چترباز ارتش رژیم صهیونیستی، به همراه چتربازان ارتش آمریکا و امارات در رزمایش بحرین شرکت کردند.

این روابط تا به حدی پیش رفته است که آیت‌الله عیسی قاسم چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ای مردم عزیز بحرین، خود را به پول یهودیان نفروشید تا به‌ آن‌ها از خاک بحرین و منازلش حتی زمینی یا خانه‌ای کوچک بدهید زیرا شما با این کار دین، تاریخ، میهن، حال و آینده‌تان را به یهودیان می‌دهید. توجه داشته باشید که با این کار هم جسم و هم جانتان را می‌کشید.»

رهبر معنوی انقلاب بحرین اضافه کرد: «بحرین، امروز، کشوری اسلامی و فردا -طبق پروژه یهودی‌سازی- کشور یهودیان و مسلمانان و پس‌فردا کشور یهودیان و مسلمانان مقیم تحت اختیار [آن‌ها می‌شود]. پس از آن نیز مسلمانان اخراج می‌شوند.»

در فوریه سال جاری نیز رسانه‌های عبری اعلام کردند که طی روزهای آتی یک افسر ارشد از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای استقرار دائمی در کشور بحرین تعیین خواهد شد؛ و این افسر علاوه بر  ارتباط با نیروهای امنیتی منامه، نقش ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را [که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد] بر عهده خواهد داشت.

این منابع خبری افزودند که کشور بحرین و رژیم صهیونیستی در این خصوص، یک توافق‌نامه رسمی را باهدف استقرار این افسر ارشد از نیروی دریایی تل‌آویو به صورت «دائم» امضا کرده‌اند. طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شد، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش یافته است.

اینگونه گسترش روابط در حالی است که اندیشکده واشنگتن، در ماه ژوئن با انتشار یک نظرسنجی از کاهش قابل توجه میزان طرفداران عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کشورهای عربستان سعودی، بحرین و امارات خبر داد.

طبق این نظرسنجی با گذشت دو سال از امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم تل آویو، بیش از دو سوم اهالی کشورهای مذکور با این توافق مخالف هستند. در نظرسنجی که در سال ۲۰۲۰ انجام شده بود، ۴۷ درصد اماراتی‌ها، ۴۵ درصد بحرینی‌ها و ۴۱ درصد عربستانی‌ها با توافق سازش موافق بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied