شمانیوز
شما نیوز

نمایشگاه کتاب

زمان شروع به کار نمایشگاه کتاب 1402 | محل برگزاری نمایشگاه کتاب کجاست؟

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

زمان شروع به کار نمایشگاه کتاب 1402 | محل برگزاری نمایشگاه کتاب کجاست؟

به گزارش شمانیوز: نمایشگاه امسال هم به دو شکل فیزیکی و مجازی در تاریخ ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و مانند گذشته در این تاریخ، فصل تازه‌ای در حوزه کتاب کشور رقم می‌خورد. 

ثبت‌نام بخش بین‌الملل نمایشگاه از روز دوشنبه ۱۹ دی تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ از طریق خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شد که این مهلت تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۲‌ تمدید گردید.

ثبت نام  بخش ناشران داخلی هم از ششم اسفند تا ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ ازطریق سامانه کتاب انجام شد.

عرضه کتاب به صورت حضوری و فیزیکی، برای کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۸ و مجازی برای کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۲ به بعد خواهد بود.

 

محل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲‌

میزبان نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲‌، مصلای امام خمینی خواهد بود، اما یک سؤال همیشگی وجود دارد که چرا شهر آفتاب انتخاب نشده و نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال هم در مصلی برگزار می‌شود.

امکانات شهر آفتاب به‌منظور برگزاری نمایشگاه کتاب به نسبت سال‌های گذشته فعال‌تر و کامل‌تر شده، اما شرایط مصلی برای برگزاری این نمایشگاه مهم و پرمخاطب، دقیق‌تر و مناسب‌تر اعلام شده‌است، زیرا در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت، مجموعه شهر آفتاب میزبان نمایشگاه صنعت نفت خواهد بود و بنابراین امکان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲‌ در این تاریخ وجود ندارد.

براساس آخرین نظرسنجی، حدود ۸۵ درصد از ناشران و مخاطبان، مصلی را برای نمایشگاه کتاب تهران مناسب دانسته‌اند و برنامه‌ریزی برای محل برگزاری این نمایشگاه از چندین ماه قبل شروع شده‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied