شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد ماکو

راهبرد ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه را دنبال می کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به علاقمندی این سازمان به توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و آذربایجان می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی و منطقه داشته باشد.

راهبرد ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه را دنبال می کنیم

حسین گروسی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان افزود: راه اندازی منطقه آزاد مشترک با کشور آذربایجان و مرز نخجوان با بهره گیری از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی طرفین از جمله موضوعاتی است که پیگیر آن هستیم.

گروسی با اشاره به احداث خط آهن تبریز به گارس ترکیه از طریق منطقه آزاد ماکو گفت: مطالعات طراحی مسیر اتصال ریلی تبریز به کارس ترکیه از مسیر این منطقه انجام شده که با احداث آن، توسعه تجارت مرزی با استفاده از مسیر ریلی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد ماکوکه رونق اقتصادی را در بر خواهد داشت اضافه کرد: ساماندهی اقامت اتباع خارجی با اجرای طرح چنج ویزا در این منطقه حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر ضرورت راه اندازی دفتر وزارت خارجه در منطقه آزاد ماکو به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به اتباع خارجی مقیم منطقه تاکید کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در این جلسه منطقه آزاد ماکو را به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ظرفیت‌های بی نظیر برای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود:‌ تعامل و هم‌افزایی اقتصادی کشور ایران با کشورهای همسایه از طریق منطقه آزاد ماکو می تواند دیپلماسی اقتصادی موفقی را رقم بزند.

سید احمد حسینی گفت: از طریق این منطقه دسترسی به بازارهای خارجی برای کسب‌وکارهای ملی تسهیل یافته و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را سهولت می بخشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied