شمانیوز
شما نیوز

اولویت اصلی بیمه میهن در اربعین ۱۴۰۲؛ سلامت زائران است

شرکت بیمه میهن سلامت زائران اربعین را اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار داده است و برای تسهیل و مدیریت خدمت‌رسانی‌ به زائران اباعبدالله، اقدام به راه‌اندازی سه قرارگاه کرده است. عملکرد بیمه میهن در پوشش بیمه‌ای اربعین امسال به گونه ای مثبت رقم خورد که رئیس بیمه مرکزی ایران به دلیل اقدامات موثر و مثبت این شرکت از آن قدردانی کرد.

اولویت اصلی بیمه میهن در اربعین ۱۴۰۲؛ سلامت زائران است

به گزارش شمانیوز، اربعین یک فرآیند معنوی بزرگ و پیاده‌روی اربعین نمایش قدرت جهان تشیع و جبهه مقاومت اسلامی در برابر مخالفان و مستکبران (سلفی، تکفیری، وهابی، حکومت‌های امپریالیستی و استکباری و نظام سرمایه داری) است. به همین دلیل، تا حد امکان و به صورت مادی و معنوی، مسئولان ایران و عراق نیز در فراهم کردن شرایط برای برگزاری مناسب این تجمع تلاش می‌کنند. در این میان خدمات‌دهی خصوصا در امر درمانی از نیازهای ضروری زائران می‌باشد. شرکت‌های بیمه‌ای نیز سعی دارند تا هرکدام زیر پرچم قیام حسینی (ع) نقشی اساسی را ایفا نمایند. یکی از این شرکت‌های فعال که اقدامات و عملکردی مثبت را در ایام اربعین حسینی (ع) ۱۴۰۲ از خود برجای گذاشته، شرکت بیمه میهن است.

اقدامات اولیه شرکت بیمه میهن در ایام اربعین ۱۴۰۲ از روز ۱۴ مرداد شروع شد. بیمه میهن برای تسهیل و مدیریت خدمت‌رسانی‌ به زائران اباعبدالله، اقدام به راه‌اندازی سه قرارگاه کرده است. قرارگاه امام حسین(ع) در استان‌های ایلام و کرمانشاه، قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و قرارگاه حضرت علی‌ اکبر(ع) به مسئولیت ابوالقاسم قنبری در استان خوزستان، مشغول خدمت‌رسانی به زائران عزیز حضرت اباعبدالله(ع) هستند.

به گفته رئیس کمیته امور و شعب نمایندگی بیمه میهن، جلسات متعددی با سازمان حج و زیارت و سایر سازمان‌های مربوطه تشکیل داده شد تا در گام اول بتوانند نیروهای خود را در مرزهای شش‌گانه مهران، خسروی، تمرچین، باشماق، شلمچه و چذابه مستقر کنند.

برای مرز مهران که اصلی‌ترین مرز اربعین محسوب می‌شود و حدود ۶۰ درصد افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند از این مرز تردد خواهند داشت، ۸ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی حمل متوفی و یک سردخانه سیار با ظرفیت ۱۸ جسد پیشبینی کردیم که هم اکنون این موارد در مرز مستقر هستند.

برای مرز شلمچه و چذابه نیز یک قرار دیگر منعقد شد و در این مرزها هم ۱۱ دستگاه خودروی حمل متوفی و یک سردخانه ثابت با ظرفیت ۲۰۰ جسد را داریم. در هر کدام از مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین نیز یک دستگاه آمبولانس، خودروی حمل متوفی و سردخانه سیار مستقر است.

در بحث خدمت‌رسانی در بیمارستانهای مرزی با مسئولان بیمارستان‌ها مذاکراتی انجام شد و کارکنان بیمه میهن در بیمارستانها جهت پاسخگویی به نیازهای زائران هم‌میهن مستقر هستند.

حضور موثر و حداکثری صنعت بیمه، علاوه بر کاهش دغدغه‌های دولت و مردم، نوعی فرهنگ‌سازی بیمه‌ای نیز به شمار می‌رود. فعالیت هایی که شرکت بیمه میهن به حق در آن مثبت عمل کرد و موجب شد تا رئیس کل بیمه مرکزی ایران از اقدامات بیمه میهن در پوشش بیمه‌ای اربعین امسال قدردانی کند.

طبق اعلام بیمه میهن، در شهر کاظمین و سامرا طی ده روز گذشته تعداد ۲۱۲ زائر به پایگاه های این شرکت فعال صنعت بیمه در مراکز درمانی مراجعه کرده اند. بیشترین مراجعه به مراکز درمانی بعلت خستگی، گرمازدگی و مسمومیت غذایی بوده است.

از این تعداد ۱۵۸ مراجعه کننده دارای بیمه و ۵۴ نفر از آنها فاقد بیمه بوده‌اند که با کمک خادمان بیمه میهن به آنها نیز خدمات درمانی ارائه شد. همچنین ۳ نفر از هموطنانمان متاسفانه جان خود را از دست دادند که پس از انجام مراحل اداری ظرف ۲۴ ساعت به مرز انتقال پیدا کردند.

نیروهای شرکت بیمه میهن ۲۴ ساعته در ۳ شیفت در پایگاه های هلال احمر و مراکز درمانی کاظمین و سامرا آماده خدمت رسانی به زائران هستند. زائران می‌توانند غیرحضوری با شماره‌گیری ۰۰۹۸۲۱۹۶۸۸۶ و یا از طریق اپلیکیشن با میهن از خدمات بیمه میهن بهره مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied