شمانیوز
شما نیوز

دانش آموزان | رتبه بندی معلم

معلمان تراز اول جذب آموزش و پرورش می‌شوند

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش گفت: هدف دولت استخدام معلمان تراز اول در آموزش و پرورش است.

معلمان تراز اول جذب آموزش و پرورش می‌شوند

به گزارش شمانیوز: دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس قم که صبح امروز همزمان با سراسر کشور برگزار شد، زنگ آغاز سال تحصیلی را در مدرسه دخترانه حضرت زهرا (س) استان قم نواخت. 

بنا بر این گزارش، رحیمی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، سردار موحد؛ فرمانده سپاه استان، احمد حاجی‌زاده؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری، ابوالقاسم مقیمی؛ معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت، عباس ذاکریان؛ فرماندار قم، میرحیدری؛ فرمانده انتظامی استان قم و دیگر مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

معاون رئیس‌جمهور، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم، گفت: اگر می‌خواهید موفق شوید اهل شکرگزاری باشید و در ابتدا باید خداوند متعال را برای حضور در دوران انقلاب اسلامی شکر بگوییم.

لطیفی تاکید کرد: امروز دشمن روی بنیان خانواده و زنان ما تمرکز دارد، البته این یک مسئله جهانی است و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل متحد اشاره‌های دقیقی به آن کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در کنار مطالعات علمی، باید مطالعات جانبی خود را افزایش دهند، گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته کتب خوبی متناسب با سن دانش‌آموزان نگارش شده است. برای مثال کتاب خط مقدم (خاطرات شهید تهرانی مقدم) از جمله کتاب‌هایی است که دانش آموزان باید مطالعه کنند.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش گفت: جذب معلمان تراز اول، هدف دولت برای استخدام در آموزش و پرورش است. ما امسال با برگزاری آزمون‌های استخدامی و ایجاد تحول در فرایند جذب و بکارگیری معلمان، این هدف را دنبال کردیم. 

لطیفی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد تحولات و رشد در همه عرصه‌ها به خصوص در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی هستیم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز به یک قدرت بلامنازعه موشکی و نظامی تبدیل شده در حالی که قبل از انقلاب در عرصه‌های مختلف وابسته به خارج از بودیم.

رحیمی: شعار امسال آموزش و پرورش مدرسه قوی و ایران قوی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی، عنوان کرد: امروز با ۳۰۵ هزار دانش‌آموز در ۱۶۰۰ مدرسه و در بیش از هزار کلاس درس و با حدود ۱۶ هزار پرسنل آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم. 

وی در خصوص اهمیت امر تعلیم و تربیت، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بخشنده‌ترین مردم پس از من کسی است که دانشی را فرا گیرد و آن را بگستراند چنین کسی در قیامت یک امت محسوب می‌شود».

رحیمی با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش مدرسه قوی و ایران قوی است، افزود: امسال دانش‌آموزان ما سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ را با شعار نشاط معنوی، رعایت قانون و احترام به معلم؛ و فرهنگیان ما با شعار من دانش‌آموزانم را مانند فرزندان خود می‌دانم، آغاز خواهند کرد. 

اجرای سرود دسته جمعی، خاطره گویی، قرائت سوگند نامه دانش آموزان استان قم، از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان نیز لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، در دفتر این مدرسه پای صحبت‌های تعدادی از مدیران و معلمان قمی نشست. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied