شمانیوز
شما نیوز

آموزش و پرورش

این پیام‌ها روی وزیر آموزش و پرورش را کم کرد؟| آقای وزیر کمبود معلم بی داد می کند

وزیر آموزش و پرورش چندی پیش اعلام کرد هیچ کلاس درسی در کشور بدون معلم نیست، آخرین خبر بر اساس این ادعا از مخاطبان و کاربران خود خواست اگر از کلاس بدون معلم مطلعند آن را با ما در میان بگذارند.

این پیام‌ها روی وزیر آموزش و پرورش را کم کرد؟| آقای وزیر کمبود معلم بی داد می کند

به گزارش شما نیوز؛ بعد از انتشار این فراخوان انبوهی از پیام های مردم به دست آخرین خبر رسید که نشان می‌داد هنوز بسیاری از کلاس‌های درس در نقاط مختلف کشور بدون معلمند، نکته قابل توجه از پیام‌های مردمی اینجاست که آموزش و پرورش برای حل مشکل کمبود معلم دست به دامان ترفندهای عجیب و غریبی شدهاست.

 استفاده از معلمان بازنشسته بدون انگیزه برای آموزش، تجمیع چند پایه در یک کلاس با یک معلم، استفاده از معاونان و ناظمان مدارس برای تدریس، تقسیم دانش آموزان یک کلاس در کلاس دیگر روش‌های ابداعی این وزارتخانه برای حل مشکل نبوده معلم است.

در کنار این موارد آموزش و پرورش به روش‌های دیگری نظیر تدریس همزمان دو کلاس توسط یک معلم، استفاده از نومعلمان و دانشجو معلمان، ادغام کلاس‌های بدون معلم یک مدرسه در مدرسه دیگر، استفاده از معلمان دروس غیر مرتبط و برون سپاری برخی کلاس‌های درسی روی آورده است.

حال سوال اینجاست از دانش آموزانی که مجبورند به خاطر کمبود معلم در یک کلاس 40 تا  50نفره چه انتظاری برای موفقیت می‌توان داشت؟  معاون و ناظمی که در دروس تخصص ندارند چگونه می‌توانند به دانش آموزان آموزش دهند؟ آیا بازنشسته ها، نومعلمان و دانشجو معلمان در حال حاضر حاضر می‌توانند کارآیی لازم را داشته باشند؟ و سوالات بسیاری دیگر که باید وزیر آموزش و پرورش به آن پاسخ دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied