شمانیوز
شما نیوز

در گفت‌وگوی اختصاصی با شمانیوز مطرح شد؛

برنامه‌های هوشمندانه بانک سینا در طرح «جهش تولید مسکن» | فرهادی مقدم: بانک سینا در نیمه نخست امسال ۹۲۰میلیارد تومان سود کسب کرد

مدیر امور سرمایه‌گذاری بانک سینا با اشاره به برنامه‌های این بانک در جهت کسب سود بیشتر و انتفاع سهامداران «وسینا»، از خدمات این بانک در ارائه تسهیلات مربوط به طرح «جهش تولید مسکن» خبر داد و دلایل ارزشمندی سهام «وسینا» را در بازار سرمایه ایران برشمرد.

برنامه‌های هوشمندانه بانک سینا در طرح «جهش تولید مسکن» | فرهادی مقدم: بانک سینا در نیمه نخست امسال ۹۲۰میلیارد تومان سود کسب کرد

علی لار یجانی خبرنگار شمانیوز - اسماعیل فرهادی مقدم مدیر امور سرمایه گذاری، سهام و شرکت‌های بانک سینا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز، گفت: با توجه به حجم برنامه‌های عملیاتی که در این بانک تبیین و تعریف شده است، سهام وسینا هم در حال طی کردن روند رو به رشد خود است. رشد سودآوری در بانک سینا به طرز چشمگیری شتاب گرفته است به طوری که در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ این بانک موفق شد ۹۲۰ میلیارد تومان سود را به ثبت برساند این در حالی است که در کل سال گذشته سود کسب شده در گزارش‌های عملکردی یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بود. 

وی افزود: همه بخش‌ها در بانک سینا بر طبق برنامه راهبردی سه ساله‌ای که تدوین شده است پیش می‌روند. این برنامه‌ها با تحلیلی که بر کسب‌وکارها انجام داده، مبنای برنامه‌ها و خدمات را براین اساس تعریف کرده است. کلیه قسمت‌ها براساس این خدمات و طرح‌های جدید با جدیتی بیش از پیش فعالیت‌های خود را تنظیم کرده و اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. 

مدیر امور سرمایه گذاری، سهام و شرکت‌های بانک سینا در تشریح برنامه‌ها و خدمات جدید بانک سینا، تصریح کرد: همچنان به دنبال بازارهای جدید و خدمات جدیدی که شاید در گذشته بر روی آنها تمرکز برنامه‌ای نبود، هستیم. در بخش خدمات ارزی، برنامه‌ها و طرح‌های بسیار مناسبی تبیین و اجرا گردید. سودآوری شرکت صرافی بانک سینا و فعالیت‌های ارزی این شرکت و داخل بانک، تماماً مبین اقدامات و فعالیت‌های این بانک در مسیر کسب سود بیشتر و انتفاع سهامداران «وسینا» در سال جاری قرار گرفته است. 

وی با اشاره به مباحث این روزها در راستای عمل‌نکردن برخی بانک‌ها به تکالیف طرح جهش تولید مسکن، گفت: بانک سینا از سال گذشته این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و اکنون نتیجه اقدامات شایسته این بانک را در تعلق نگرفتن جرایم مالیاتی ۲۰ درصد ناشی از عمل نکردن به تکالیف «طرح جهش تولید مسکن» مشاهده می‌کنیم.  

 

دلایل ارزشمندی سهم «وسینا» در بازار سرمایه ایران 

فرهادی‌مقدم درباره سهام بانک سینا نیز اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته ۳۳ درصد از سهام بانک سینا به صندوق توسعه ملی منتقل شد. این صندوق به عنوان یک شریک قوی در حوزه ارزی و سرمایه‌گذاری آتی برای مردم ایران و همچنین یک همراه مقتدر تجاری بنیاد مستضعفان می‌باشد. بر این اساس می‌توان گفت که دو رکن با پشتوانه همچون بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی به عنوان سهامداران عمده بانک سینا می‌توانند در جهت انتفاع سهامداران « وسینا» عمل نمایند. 

مدیر امور سرمایه‌گذاری بانک سینا برآورد خود از سود احتمالی این بانک در پایان سال مالی جاری را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به گزارش عملکرد چشمگیر نیمه نخست سال جاری «وسینا» در کنار طرح و برنامه‌های انجام گرفته و همچنین مقایسه این میزان سود در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ با کل سود سال گذشته که ۱۱۲۰ میلیارد تومان بود به تنهایی نمایی از سودآوری بسیار موفق و فوق‌العاده برای سهامداران این سهم است. 

وی با تاکید بر مارکت ۹ همتی بانک سینا در بازار سرمایه، افزود: از این میزان ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سهام شرکت کوثر بهمن با نماد «وکبهمن» در بازار فرابورس است. املاک و شبکه‌سازی‌های انجام شده در موضوع کسب و کار توسط بانک سینا که گپ ۳هزار میلیارد تومانی را به همراه دارد همگی نشان‌دهنده سوددهی عالی نماد بانک سینا و سهم «وسینا» در بازار بورس است. در کنار موارد فوق برنامه افزایش سرمایه ۶۰ درصدی که به زودی پس از گزارش حسابرسی مجمع فوق‌العاده آن برگزار خواهد شد، پتانسیل‌های رشد سهام بانک سینا در بازار بورس و اوراق بهادار است. 

مدیر امور سرمایه گذاری، سهام و شرکت‌های بانک سینا با اشاره به پایین‌بودن نسبت تسهیلات غیرجاری این بانک، گفت: به همین دلیل هزینه‌های مطالبات بانک سینا، نرخ‌های پایینی را دارا می‌باشد. تمامی موارد فوق برای تحلیلگران بازار سرمایه نشان‌دهنده حرکت بانک سینا و اقبال سهم «وسینا» در تابلوی بازار معاملات بورس است. شرکت‌های هلدینگ آی‌تی، صرافی، لیزینگ دارای روند رو به رشد و توسعه می‌باشد. در حوزه فروش الکترونیکی لوازم خانگی و سیستم سیمارت طرح خوبی از جانب بانک سینا ارائه شده است تا کارمندان شرکت‌های طرف قرارداد بتوانند به صورت اقساطی این کالاها را خریداری نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی