شمانیوز
شما نیوز

جهش درآمدی «شیران» در سال مالی جدید

​مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در حاشیه دومین نمایشگاه و کنفرانس مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش نفت به تشریح برخی برنامه‌ها و وضعیت این شرکت پرداخت.

جهش درآمدی «شیران» در سال مالی جدید

به گزارش شمانیوز به نقل از آوای آگاه، سعید زرندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در حاشیه دومین نمایشگاه و کنفرانس مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش نفت و در پاسخ به پرسش خبرنگار آوای آگاه مبنی بر اینکه شیران برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی دارد یا خیر، گفت: ما تقریباً تجدید ارزیابی‌های دارایی خود را در سال جاری انجام داده‌ایم. موضوع دیگری که در خصوص افزایش سرمایه داشتیم، از محل سود انباشته بود که آن هم به انجام رسیده است و در حال حاضر برنامه جدیدی نداریم.

وی افزود: اتفاق مهمی که برای صنایع شیمیایی ایران در پیش است؛ سه محصول جدید شرکت را در گذشته هم داشتیم، اما به لحاظ قراردادی در اختیار پالایشگاه اصفهان قرار می‌دادیم. بخشی از فروش این سه محصول را از این پس خودمان انجام می‌دهیم که تحول بزرگی برای سال مالی بعد شیران خواهد بود. عرضه سه محصول رفینیت، برش سنگین و لایت‌اند در بورس شروع شده و برنامه جدی داریم که در سال مالی آینده بتوانیم سهم زیادی را از درآمد این سه محصول از آن خود کنیم. قطعاً سودآوری و رشد درآمدی زیادی خواهد داشت که در کدال افشا خواهد شد.

زرندی تصریح کرد: در حوزه دانش‌بنیان و در گام اول، یک برنامه ۱۰۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم. برای توسعه فعالیت‌های خود، در حال پیگیری سه طرح هستیم و کار فیزیکی آن نیز آغاز شده است؛ یکی بحث LAB سوم بوده که در استان هرمزگان در حال انجام است. موضوع بعدی، الکل چرب است که یک محصول استراتژیک بالادست شوینده‌ها به شمار می‌رود و برای نخستین بار در ایران برنامه‌ریزی می‌شود و بازار هدف داخلی و خارجی آن نیز مشخص شده است. همچنین در حوزه محصولات پایین‌دست در برخی از پتروشیمی‌ها، در دو استان دیگر نیز در حال فعالیت هستیم که شرکت‌ها و زمین‌های آن ثبت و تعیین و مطالعات پایه انجام شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های شرکت در حوزه مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما طی دو سال گذشته این بود که شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بتواند توسعه زنجیره‌ها و تغییر ساختار محصولی را پیگیری کند؛ بنابراین ساختارهایی را برای این حوزه طراحی کردیم؛ از جمله R&D و حوزه نوآوری را در شرکت پیگیری کردیم. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات این است که ما نزدیک به ۴۰ محصول را هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم در یک بازه ۱۰ ساله به مجموعه شیران اضافه کنیم. هدف اصلی ما این است که تا سال ۱۴۰۵، تعداد محصولات را از ۶ محصول فعلی به ۲۰ محصول برسانیم و محصولاتی با ارزش افزوده بالا، یعنی در حجم کمتر و ارزش بالاتر هستند که قطعاً حاشیه سود شرکت را متحول خواهند کرد. در همین راستا، سرمایه‌گذاری‌هایی نیز انجام شده و با شرکت‌های دانش‌بنیان جلساتی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران خاطرنشان کرد: تقریباً در تمام پارک‌های فناوری و شهرک‌ها حضور داریم و با شرکت‌های حوزه شیمی هم جلساتی داشتیم. هم اکنون نیز، برخی مجوزات را دریافت کرده‌ایم و در شهرک علم و تحقیقات اصفهان پذیرش شده‌ایم. شرکت جدید خودمان را با عنوان مرکز پشتیبانی فناوری و نوآوری صنایع شیمیایی ایران در آنجا راه‌اندازی کردیم؛ با این هدف که تنها سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیمیایی را گسترش دهیم. سعی داریم یک مرکز دانش‌بنیان و نوآور در صنعت شیمی و پتروشیمی را در کشور راه‌اندازی کنیم. تا این لحظه نیز، مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم و مجوزات لازم آن را دریافت نموده‌ایم. در حال حاضر به‌صورت جسته‌گریخته با شرکت‌ها ارتباط داریم، اما در مرکز اصفهان به‌صورت نظام‌مند پیش می‌رویم.

زرندی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در حوزه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دادیم، بومی‌سازی برخی محصولات است. ۱۴ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان برای ۱۴ محصول خود که تعدادی از آن جمع‌بندی شده و تعدادی دیگر نیز در حال انجام است، منعقد کردیم که یک جریان جدید به شمار می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied