شمانیوز
شما نیوز

هکر

دستبرد هکر 15 ساله به حساب 3 هزار نفر! | هکرنابغه دستگیر شد

هکر 15 ساله با روش‌های مختلف مانند ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز از مردم در سراسر کشور کلاهبرداری می‌کرد.

دستبرد هکر 15 ساله به حساب 3 هزار نفر! | هکرنابغه دستگیر شد

به گزارش شما نیوز، در دنیای امروز سرقت ها نیز مدرن شده و هکر ها با باز کردن پیامک های حاوی لینک های جعلی و یا شگرد های دیگر می توانند به اطلاعات حساب دسترسی پیدا کنند؛ جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری هکر نوجوانی خبر داد که با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی ۳ هزار نفر به حساب آنها دستبرد زده بود. سرهنگ محمد نادربیگی جانشین فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: فرد هکر با روش‌های مختلف مانند ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز از مردم در سراسر کشور کلاهبرداری می‌کرد.

وی ادامه داد: در بررسی این موضوع، مأموران پلیس فتا موفق به شناسایی وی که نوجوانی ۱۵ ساله و یکی از فیشینگ‌کاران حرفه‌ای در استان البرز بود، شد و با زدن رد او در یکی از مناطق شهرستان کرج او را دستگیر کردند.

نادربیگی بیان کرد: در بازرسی بدنی از متهم تعدادی تلفن همراه و چند کارت بانکی و مقداری طلا کشف شد. با بررسی‌های صورت گرفته از متهم، اطلاعات بیش از ۳ هزار کارت بانکی مالباختگان به دست آمد و در این زمینه تاکنون ۱۸۰ شاکی از سراسر کشور شناسایی شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied