شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی آخر هفته

آخرین اخبار از تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه

در خبر زیر توضیحات مهم و دقیق‌تری درباره تعطیلی پایان هفته و یا تغییر تعطیلی پایان هفته را می‌خوانید.

آخرین اخبار از تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه

به گزارش شمانیوز :مدتی است خبرهایی درباره تعطیلی آخر هفته به گوش می رسد. در ابتدا بحث تعطیلی آخر هفته ها، قرار بود پنج شنبه ها تعطیل باشد، اما حالا که بحث تعطیلی آخر هفته جدی تر شده است ، احتمال دارد تعطیلی آخر هفته تغییر کند. در ادامه جدیدترین خبر درباره تعطیلی اخر  هفته را میخوانید. 

 

لایحه تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها همچنان در دست بررسی

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای خطاب به دولت و مجلس، پیشنهاد کرد در ساماندهی تعطیلات پایان هفته، افزایش این تعطیلات به روزهای جمعه و شنبه مدنظر قرار گیرد تا زمینه ارتقاء بهره‌وری نیروی کار و تطابق تعطیلات با بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز فراهم شود.

 

به همین منظور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در یک نشست فوق‌العاده، با تصویب بیانیه‌ای، عنوان کردند که در راستای حمایت از حقوق شهروندی، بهینه‌سازی حقوق نیروی کار و همگام‌سازی با بازارهای جهانی و مبادی گمرکی به منظور تسهیل فرایندهای تجاری و مبادلات بین‌المللی، توسعه اقتصاد گردشگری و ارتقای بهره‌وری از این اقدام اصلاحی حمایت می‌کنند و انتخاب روز «شنبه» به عنوان دومین روز تعطیل هفته را در انطباق با ملزومات اقتصادی و تجاری می‌دانند.

 

همچنین آن‌ها انتخاب روز پنجشنبه برای این تعطیلات را موجب تحمیل هزینه‌های اجتناب‌پذیر بر مراودات و تعاملات بین‌المللی عنوان و به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توصیه کردند جهت تقویت ارتباط با بازارهای منطقه، به عنوان هدف‌های تجاری اولویت‌دار و سایر بازارهای جهانی، این پیشنهاد را در اصلاح و تصویب نهایی قانون مدنظر قرار دهند.

تعطیلی آخر هفته

امید خدادادی، دبیر کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: به طور کلی نظر فعالان اقتصادی استان و کشور بر این است که شنبه‌ها جایگزین پنجشنبه‌ها شود و با توجه به اینکه محدودیت و یا منع خاصی در این زمینه وجود ندارد، اگر تعطیلی روز شنبه قطعی شود قطعا برای فعالان اقتصادی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

وی اضافه کرد: اگر روز پنجشنبه تعطیل شود، افراد روابط تجاری خود را در یک روز کاری از دست می‌دهند و نمی‌توانند قراردادها، انتقال پول و یا هر فرآیند دیگری که با کشورهای اروپایی، عربی و آسیای میانه انجام می‌دادند را میسر کنند. بنابراین اگر ما به این سمت حرکت کنیم و روزهای شنبه را تعطیل اعلام کنیم تاثیر مثبت آن را شاهد خواهیم بود که این اثربخشی در داخل کشور نیز خود را نشان خواهد داد.

دبیر کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران نظرسنجی‌های انجام شده خود را در قالب بیانیه‌ای صادر کرده است، اما تاکنون پاسخی برای این بیانیه صادر نشده و همچنان در حال بررسی است که هیات دولت چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می‌کند.

خدادای ادامه داد: من نسبت به این موضوع خوش‌بین هستم و امیدوارم که در این رابطه تجدیدنظری صورت گیرد تا برای نفع تمامی فعالان اقتصادی شرایط تغییر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied