به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی «شهر برق دراک» در شهرستان سروستان با سرمایهگذاری یک میلیون و 400 هزار یورویی بخش خصوصی و با واگذاری زمینهای دولتی به بهرهبرداری رسید.
همچنین بهرهبرداری از یک پروژه خط انتقال گاز در شهرستان سروستان با سرمایهگذاری 500 میلیارد تومان و با ظرفیت انتقال روزانه 2 میلیون و 400 هزار متر مکعب گاز، با حضور استاندار فارس آغاز شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این مراسم گفت: بهرهبرداری از طرح خط انتقال گاز و گازرسانی به شهرک صنعتی سروستان 2، یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه و تکمیل زیرساختهای صنعتی در این شهرک محسوب میشود.
عباس برنهاد ضمن تقدیر از همکاری و تعامل سازنده شرکت گاز استان فارس در اجرای این پروژه افزود: شرکت گاز فارس نقش موثری در اجرا و بهرهبرداری از این طرح زیرساختی ایفا کرده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای شهرک صنعتی سروستان 2 تصریح کرد: فاز نخست این شهرک در مساحتی افزون بر 250 هکتار آمادهسازی شده و هماکنون در مرحله واگذاری اراضی به سرمایهگذاران قرار دارد. شهرک صنعتی سروستان 2 با مساحت 750 هکتار بهعنوان یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی استان فارس، برای استقرار صنایع بزرگ و همچنین سرریز صنایع کلانشهر شیراز پیشبینی شده است و به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی در مجاورت محور شیراز ـ جنوب، از ظرفیت ویژهای برای توسعه صنعتی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین واحد بزرگ صنعتی از جمله بزرگترین مجموعه تولیدکننده آجر نسوز صنایع فولادی کشور، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساندویچپانلهای سقفی و دیواری و مجموعه بزرگ تولید انواع مخازن پلیاتیلن در این شهرک صنعتی مستقر و فعال هستند؛ همچنین تعدادی طرح صنعتی بزرگ و منحصربهفرد نیز در آستانه استقرار قرار دارند.
او افزود: تاکنون 57 قرارداد سرمایهگذاری در این شهرک منعقد شده که از این تعداد، هشت واحد صنعتی با اشتغال حدود 300 نفر به بهرهبرداری رسیدهاند و 6 واحد دیگر نیز در آستانه بهرهبرداری قرار دارند که تا پایان سال جاری وارد مدار تولید میشوند.
استاندار فارس در ادامه سفر خود از محل احداث پست برق 66 به 20 کیلوولت شهرک صنعتی سروستان 2 نیز بازدید کرد و بر رفع موانع اجرایی، تسریع در روند تکمیل پروژه و ایفای تعهدات دستگاههای اجرایی مرتبط تاکید کرد.
در این بازدید، مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس و شرکت برق منطقهای فارس گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه دادند.
پروژه پست برق شهرک صنعتی سروستان 2 با ظرفیت تامین 54 مگاوات برق، بر اساس توافقنامه مشارکت میان شرکت شهرکهای صنعتی فارس، سازمان مدیریت و برنامهریزی استان و شرکت برق منطقهای فارس از اسفندماه 1401 در دستور کار قرار گرفته است.
سهم مشارکت در این پروژه شامل 30 درصد شرکت شهرکهای صنعتی فارس، 30 درصد سازمان مدیریت و برنامهریزی استان و 40 درصد شرکت برق منطقهای فارس است و شرکت شهرکهای صنعتی فارس بخش عمده تعهدات مالی خود را در زمان انعقاد قرارداد پرداخت کرده است.
با توجه به افق توسعه شهرک صنعتی سروستان 2، بهرهبرداری از این پست برق نقش مهمی در تامین پایدار انرژی برق واحدهای صنعتی و پاسخگویی به نیازهای توسعهای آینده این شهرک خواهد داشت.
استاندار فارس در ادامه برنامههای سفر به شهرستان سروستان، ساختمان شهرداری کوهنجان را افتتاح کرد.
افتتاح پروژه روشنایی کمربندی نیز در سفر استاندار فارس به این شهرستان انجام شد.
گفتنی است شهرستان سروستان در 80 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
.gif)


0 دیدگاه