شمانیوز
شما نیوز

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان + معرفی ۷ مسیر درآمدزایی

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان + معرفی ۷ مسیر درآمدزایی

در صورتی که سابقه کاری خاصی ندارید و به دنبال استقلال مالی هستید، امکان کسب درآمد مناسب برای شما دور از دسترس نیست. با کمی پشتکار، می‎توانید از روزمرگی‌های خود فاصله بگیرید و با ارتقای توانایی‌های خود از داخل خانه به درآمد بالا برسید.

لیستی از مشاغل پردرآمد خانگی برای زنان را با توضیحات مختصری برای شما آورده‌ایم. خواندن این مقاله شما را در انتخاب مسیر شغلی خود راهنمایی می‌کند.

معرفی ۷ شغل پردرآمد خانگی برای زنان

اولین چالشی که یک خانم خانه‌دار برای شروع یک شغل جدید ممکن است با آن روبه‌رو شود، دور شدن از خانه و وظایف خانه داری است. مشاغلی وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند از خانه آن‌ها را شروع کنند. برخی از این مشاغل خانگی را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

۱- بازاریابی بیمه؛ آسان و بدون نیاز به سابقه

در صورتی که خانه‌دار هستید و به دنبال کار از داخل خانه هستند، بازاریابی بیمه مناسب‌ترین شغل برای شماست.در این روش‌ می‌توانید با فروش انواع بیمه، از بیمه تکمیلی درمانی گرفته تا بیمه شخص ثالث و… به اطرافیان و دوستان خود کسب درآمد کنید.

مهم‌ترین مزایای این شغل برای زنان خانه‌دار عبارتند از:

برای شروع این کار هیچ نیازی به سرمایه اولیه نیست.

بازاریابی بیمه کار آسانی است و یادگیری آن زمان‌بر نیست.

برای آغاز به کار در حوزه بازاریابی بیمه نیازی به سابقه کار ندارید.

در هر ساعت از روز امکان کسب درآمد برای شما وجود ندارد.

در صورتی که گوشی هوشمند داشته باشید، بازاریابی بیمه امکان کسب درآمد از گوشی را برای شما مهیا می‌‎کند.

پس از ثبت نام در پلاس بیمه، در اسرع وقت با شما تماس گرفته می‌شود و در کمتر از چند دقیقه، نحوه کسب درآمد برای شما شرح داده می‌شود. پلاس بیمه در کنار پاسخگویی به سوالات شما، صدور و ارسال بیمه‌نامه مشتریان شما را به صورت شبانه‌روزی بر عهده دارد.

همکاری در فروش بیمه

۲-تهیه و فروش غذاهای خانگی

کار در آشپزخانه برای یک خانم خانه‌دار کار جدیدی نیست، اما همین کار می‌تواند یکی از مشاغل پردرآمد خانگی برای زنان باشد. بیشتر خانم‌ها از آشپزی سررشته دارند. با ارتقای توانایی خود در این حوزه و پختن وعده‌های غذایی با کیفیت، امکان درآمدزایی از طریق اینستاگرام یا وب‌سایت برای آن‌ها مهیاست. در کنار پختن غذا، فینگرفود یا انواع دسر و شیرینی می‌تواند منوی آن‌ها را جذاب‌تر کند. در صورتی که این شغل برای شما جذاب است، ایده‌های زیر می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند:

شما می‌توانید در گام اول با سایت‌هایی نظیر مامان‌پز همکاری و برای آن‌ها آشپزی کنید.

پیج اینستاگرام بزنید و نمونه کارهای آشپزی خود را در آن قرار دهید.

ترکیب چند خوراکی با هم را امتحان کنید. برای نمونه ترکیب آب انبه با شاتوت و پسته می‌تواند یک خوراکی جذاب برای هرکسی باشد.

درست کردن غذاهای محلی می‌تواند ایده جذابی برای جذب مشتری باشد.

تهیه وعده‌های غذایی متناسب با رژیم‌‎های خاص می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند.

آشپزی یکی از مشاغل خانگی برای زنان خانه دار۳- ساخت محصولات رزینی در خانه

اینستاگرام یکی از بسترهای مناسب برای خرید آثار هنری و تزئینی است. شما می‌توانید با ساخت محصولات رزینی در خانه و فروش آن از طریق فضای مجازی، هم از روزمرگی‌ها فرار کنید و هم برای خود درآمدزایی کنید. برای رسیدن به درآمد بالا از این راه، نکات زیر را باید در نظر بگیرید:

دوره‌های آموزشی مختلف در فضای وب به شما در یادگیری ساخت محصولات رزینی کمک می‌کند.

هزینه تامین مواد اولیه این کار زیاد نیست و بدون سرمایه اولیه زیاد، امکان راه‌اندازی این کار برای شما وجود دارد.

از ایده‌های خلاقانه در فضای مجازی استفاده کنید. پینترست، شبکه اجتماعی مناسبی برای ایده گرفتن شما در این حوزه است.

یک صفحه اینستاگرام برای خود راه‌اندازی کنید و محصولات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه دهید. یادگیری تکنیک‌های بازاریابی آنلاین به شما در این زمینه کمک می‌کند.

شما می‌توانید محصولات خود را به صورت عمده به فروشگاه‌های اکسسوری محصولات رزینی عرضه کنید.

رزین-کاری-یکی-از-مشاغل-خانگی-برای-زنان-خانه-دار-است.

۴- پرورش قارچ در خانه

پرورش قارچ در خانه شغلی است که نیاز به مهارت خاصی ندارد. با یادگیری اصول ساده این کار می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. پرورش قارچ در خانه در مقایسه با کسب‌وکارهای تولیدی دیگر نیاز به سرمایه اولیه بسیار کمی دارد. این شغل می‌تواند به عنوان شغل تمام وقت و یا شغل دوم، درآمد شما را افزایش دهد. برای پرورش قارچ باید به این نکات توجه نمایید:

مکان مناسب برای پرورش قارچ: برای این کار فقط نیاز است مکان مناسبی برای کشت قارچ در داخل خانه داشته باشید. این مکان می‎تواند بخشی از حیاط، زیرزمین، انباری یا حتی بخشی از واحد مسکونی شما باشد. با حدود ۶ متر مربع، می‌توان پرورش قارچ در خانه را شروع کرد. در قفسه‌بندی سالن پرورش قارچ، استفاده از لوله‌های آلومینیومی توصیه می‌شود.

انتخاب نوع قارچ: پرورش قارچ دکمه‌ای، صدفی یا گانودرما بیش از همه رایج است. پرورش برخی قارچ‌های دارویی هم به خاطر پرطرفدار بودن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بازدهی سریع: رشد قارچ‌ها سریع است و می‌توان در زمان کوتاهی به برداشت محصول رسید. این امر می‌تواند جریان نقدینگی کسب‌و‌کار شما را در زمان کوتاهی بهبود بخشد.

نیاز به تمرکز و دقت: پرورش قارچ نیازمند توجه و دقت زیادی است. دما، رطوبت، تهویه باید به صورت مرتب چک شود تا پرورش قارچ باکیفیت صورت بگیرد.

پرورش قارچ به عنوان یک شغل پردرآمد خانگی برای زنان 

۵- شمع‌سازی در خانه

بدون نیاز به سرمایه‌ اولیه زیاد و تنها با داشتن یک اتاق در خانه می‌توان شمع‌سازی در خانه را شروع کرد. شما می‌توانید با حضور در دوره‌های آموزشی شمع‌سازی، علاوه بر کسب مهارت، درآمد خوبی هم کسب کنید. در صورتی که به این کار علاقه داشته باشید، بازگشت سرمایه شما طولانی نخواهد بود.

دلایل استقبال بالا از شمع‌سازی به عنوان یک شغل خانگی:

مواد اولیه شمع‌سازی، مانند پارافین، فیتیله و اسید استئاریک، به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس هستند.

شروع این کسب‌وکار ریسک کمی برای شما به همراه خواهد داشت.

با توجه به تقاضای بالا برای محصولات شمع‌سازی در سال‌های اخیر، در صورت داشتن خلاقیت، امکان درآمدزایی قابل قبول برای شما وجود دارد.

شمع سازی یکی از مشاغل خانگی برای زنان 

۶- تایپ کردن مقالات و پایان‌نامه‌ها

تایپ کردن شاید برای خیلی‌ها کار کسل‌کننده‌ای باشد، اما همین جذاب نبودن باعث شده تا شغل مناسبی برای خانم‌هایی باشد که ترجیح می‌دهند بدون صرف زمان زیاد برای یادگیری یک مهارت در داخل منزل در کنار خانه‌داری کسب درآمد داشته باشند. نکات مرتبط با این مهارت در ادامه آمده است:

تنها با داشتن یک کامپیوتر و یا لپ‌تاپ می‌توانید به عنوان تایپیست درآمدزایی کنید.

تایپ کردن در ورد نیاز به گذراندن دوره آموزشی ندارد. نهایتا با خواندن چند مقاله، شما امکان شروع کار را خواهید داشت.

برای گرفتن پروژه کاری می‌توانید به سایت‌هایی نظیر پونیشا، تایپیران، ایران تایپیست و کارلنسر مراجعه کنید.

کارهای فریلنسری یکی از مشاغل خانگی برای زنان ۷- آرایشگری در خانه

در صورت علاقه به آرایشگری می‎توانید بخشی از خانه را برای ایجاد یک آرایشگاه خانگی اختصاص دهید. برای توسعه کار خود هم می‎توانید خدماتی نظیر تتو، کاشت ناخن، مژه و… را یاد بگیرید و کسب‌وکار کوچک خانگی خود را راه‌اندازی کنید.

تجهیزات مورد نیاز شامل صندلی آرایشگری، میز کار، لوازم آرایشی و… را تامین کنید.

مشتریان خود را از بین دوستان و اطرافیان یا فضای مجازی و سایت‌هایی نظیر دیوار و شیپور انتخاب کنید.

برای جلب اعتماد، سعی کنید تعرفه شما کمی پایین‌تر باشد.

آرایشگری در خانه به عنوان شغل پردرآمد خانگی برای زنان

نتیجه‌گیری

در مجموع، مشاغل خانگی با وجود چالش‌هایی که دارند، فرصت‌های شغلی ارزشمندی را به ویژه برای زنان خانه‌دار فراهم می‌کنند. فرصت‌هایی که می‌تواند مقدمه راه‌اندازی یک کسب و کار بزرگ‌تر در آینده باشد. در صورتی که تجربه‌ای راه‌اندازی مشاغل خانگی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی