شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

پیش بینی سازمان هواشناسی برای گرمای هوا / این استانها منتظر گرمای جهنمی باشند

پیش بینی سازمان هواشناسی برای گرمای هوا / این استانها منتظر گرمای جهنمی باشند

کارشناسان هواشناسی کشور ،برای استانهای خوزستان و آذربایجان غربی تداوم دما پیش بینی کرده اند.

به گزارش شمانیوز :براساس گزارش های هواشناسی ،خوزستان به اوج دمای خود خواهد رسید. سازمان هواشناسی کشور برای استان خوزستان دما 50 درجه را پیش بینی کرده است. همچنین سازمان هواشناسی برای استان آذربایجان غربی تدام گرمای هوا اعلام کرده است . با وقوع شرجی در خوزستان، ایستگاه‌های هواشناسی هشت شهر رطوبت بالای ۸۰ درصد را ثبت کرده‌اند.
 محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزرستان اظهار کرد: صبح (۲۸ مردادماه) میزان رطوبت در اهواز و شادگان به ۹۰ درصد، ماهشهر و هندیجان ۸۸ درصد، شوش و آبادان ۸۶ درصد، دزفول ۸۲ و شوشتر ۸۰ درصد رسید.
 وی افزود: همچنین میزان رطوبت در آغاجاری ۷۸ درصد، بهبهان و امیدیه ۷۷ درصد، رامهرمز ۷۶ درصد، گتوند ۷۵ درصد و بستان ۷۰ درصد ثبت شده است.
 مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: وقوع دماهای ۴۹، ۵۰ درجه و بالاتر تا روز دوشنبه در خوزستان ادامه دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای آذربایجان‌غربی از روزهای پایانی هفته جاری چهار درجه گرم‌تر می‌شود و این استان پایان هفته گرمی‌ پیش‌رو دارد.

روز دوشنبه افزود: با جنوبی شدن جریانات هوا، از روز چهارشنبه دمای هوا در آذربایجان غربی بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند و این روند افزایش دمای هوا در آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و به غیر از افزایش نسبی دمای هوا پدیده هواشناسی دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد در شمال استان و تکاب با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد در جنوب خنک‌ترین شهرها و بوکان با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۸ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی