شمانیوز
شما نیوز

رولت

رولت مجلسی بدون نیاز به خامه ساده و خوشمزه

رولت مجلسی بدون نیاز به خامه  ساده و خوشمزه

شما میتوانید با آموزش این مطلب یک رولت آسان و فوری بدون خامه رو درست کنید.

به گزارش شمانیوز: رولت با هر شکل و طعمی که باشد به میهمانی‌هایتان رنگ و بویی دیگر می‌دهد. در دنیای شیرینی‌پزی تنها نمی‌‌توان به رولت خامه‌ای و پر کالری بسنده کرد چراکه ده‌ها مدل از این دسر جذاب وجود دارد. در مطالب قبلی به دستور تهیه رولت یخچالی با بیسکویت پتی‌بور با جزئیات کامل پرداخته‌ایم که می‌توانید آن را بخوانید. برای تهیه دسری خوشمزه و آسان اما کم‌کالری می‌توانید در این مطلب طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه را بخوانید. این دسر خوشمزه و جذاب رولت را در کم‌ترین زمان و مواد اولیه برای دورهمی‌هایتان می‌توانید درست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه رولت یخچالی بدون خامه

شیریک لیوان

کرهیک قاشق غذاخوری

پودر کاکائوسه قاشق غذاخوری

شکلات صبحانهسه قاشق غذاخوری

بیسکویت پتی‌بورسه بسته

پودر نارگیلسه قاشق غذاخوری

ترافل‌های رنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه

۱. سس شکلاتی را آماده کنید

جوشیدن کره شیر و پودر کاکائو در طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه

سس شکلاتی در طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه

رولت یخچالی خوشمزه را بدون بهانه و در سریع‌ترین زمان می‌توان برای دورهمی‌ها درست کرد. پس در اولین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه نیاز است که یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. شیر و کره را به همراه پودر کاکائو گفته‌شده داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. مواد را تا جایی هم بزنید که یک‌دست شوند. با وجود پودر کاکائو در دسترس‌تان به راحتی می‌توانید شکلات برای عزیزان‌تان درست کنید پس طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو را در کتاب کاله بخوانید.

 

۲. بیسکویت‌ها را آماده کنید

مخلوط کردن بیسکویت خردشده در سس شکلاتی در طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه باید بیسکویت‌های پتی‌بور را به هر اندازه که می‌خواهید خرد کنید. بیسکویت‌های خردشده را داخل یک قابلمه جداگانه بریزید. سس شکلاتی را روی بیسکویت‌های خرد شده داخل قابلمه بریزید. خرده بیسکویت‌ها را با سس شکلاتی کامل مخلوط کنید تا در نهایت یک خمیر نرم داشته باشید. با وجود بیسکویت پتی‌بور به راحتی می‌توانید طرز تهیه دسر بیسکویت پتی‌بور با موز را هم امتحان کنید.

 

۳. رول یخچالی را آماده کنید

یک کاغذ روغنی روی سطح کارتان پهن و کمی با کره یا روغن چرب کنید. حال خمیر رولت را به آرامی روی آن پخش کنید. در ادامه روی خمیر را یک نایلون بکشید. با کمک وردنه خمیر را به شکل مستطیل باز کنید. شکلات صبحانه را روی خمیر رولت بمالید. پودر نارگیل را روی آن بپاشید. در نهایت خمیر رولت را با کمک کاغذ روغنی از قسمت عریض‌تر آن، به شکل لوله رول کنید. خمیر را به همان صورت برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. رولت را از یخچال بیرون بیاورید. با یک چاقوی تیز اطراف آن را بریده و تمیز کنید. برای تزئین می‌توانید کمی پودر پسته، پودر نارگیل،‌ خرده گردو به همراه ترافل‌های رنگی روی آن بریزید. با توجه به سلیقه و ذائقه‌تان می‌توانید سس شکلاتی هم روی رولت خود شکوفه بزنید. از خواندن طرز تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور غافل نشوید.

نکات تکمیلی تهیه رولت یخچالی بدون خامه

رولت یخچالی با توجه به دستوری آسان و طعمی فوق‌ا‌لعاده در میان افراد، به ویژه کودکان، بسیار طرفدار دارد. دستورهای فراوانی برای تهیه این دسر خوشمزه وجود دارد که نکات تکمیلی زیر مراحل تهیه آن را آسان‌تر می‌کند.

پایه رولت معمولا کیک اسفنجی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است با این‌حال گاهی شما زمان زیادی برای تهیه دسر ندارید. پس دسر یخچالی بهترین گزینه است. پایه اصلی این دسر بیسکویت است. از بیسکویت‌هایی استفاده کنید که با ذائقه خودتان سازگار باشد. انواع بیسکویت‌های پتی‌بور معمولا بهترین گزینه برای آن هستند با این‌حال در صورت استفاده از بیسکویت‌های کرم‌دار یا اورئو حتما لایه کرم آن را بردارید. نکته آخر آن‌که از بیسکویتی استفاده کنید که بافت خود را از دست ندهد. از تهیه تیرامیسو با موز و گردو برای میهمانی‌هایتان هم غافل نشوید.

 

مواد میانی رولت

در طرز تهیه رولت یخچالی بدون خامه مواد زیادی می‌توان برای لایه میانی آن به کار برد. موز و گردو از بهترین آن‌ها است. از سویی دیگر آجیل‌هایی مانند بادام، فندق، خلال پسته یا پودر نارگیل، گاناش شکلاتی و شکلات چیپسی هم می‌توان برای این دسر خوشمزه استفاده کرد.

 

تزئین رولت یخچالی

خامه تنها راه تزئین رولت‌ به ویژه رولت یخچالی نیست. شاید بهتر باشد به جای خامه از مربا یا مارمالادهای خوش‌رنگ و لعاب برای تزئین آن استفاده کنید. ریختن سس شکلاتی روی رولت یکی از ساده‌ترین راه‌ها است. بیسکویت پودر شده، ترافل‌های رنگی، برش‌های میوه روی رولت یخچالی از دیگر روش‌های تزئین می‌تواند باشد. پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی‌بور با ۹ روش است.

 

نگه‌داری رولت یخچالی

رولت یخچالی بدون خامه را با خیال راحت سلفون بکشید. آن را در یک ظرف دربسته بگذارید. ظرف را برای پنج روز در یخچال نگه دارید. بهترین زمان سرو این دسر تا ۴۸ ساعت پس از تهیه آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی