شمانیوز
شما نیوز

انفجار معدن

جزئیات حادثه هولناک در معدن زغال‌سنگ طبس + آمار کشته و زخمی ها

جزئیات حادثه هولناک در معدن زغال‌سنگ طبس + آمار کشته و زخمی ها

شب گذشته حادثه هولناکی در معدن زغال در طبس موجب اتفجار شده و چند کشته برجای گذاشته است.

به گزارش شمانیوز :براساس اخبار منتشر شده یک حادثه انفجار معدن صورت گرفته است. این حادثه انفجار معدن حدود ساعت 9 شب بوده است. انفجار معدن در طبس رخ داده است. بر طبق اخبار اعلامی 13 نفر در انفجار معدن فوت کرده اند.

گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن یک نفر بود اما گزارش‌های تکمیلی از سوی مقامات محلی تا این لحظه از ۱۳ کشته و دست کم ۱۵ نفر مجروح حکایت دارند، گفته شده که این انفجار روز شنبه حوالی ساعت ۹ شب به وقت محلی در پی انفجار گاز متان رخ داده است.

به نظر می‌رسد هنوز از آمار دقیق کسانی که در محل انفجار بود‌ه‌اند آمار دقیقی وجود ندارد اما در گزارش‌های مختلف مقام‌های محلی به حضور ۲۰ تا ۲۳ نفر در یکی از تونل‌های محل انفجار و بین ۵۷ تا ۶۹ نفر در مجموع هر دو تونل اشاره شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد جانجاختگان حادثه معدن طبس از ۱۳ به ۱۹ نفر افزایش یافت.

پس از وقوع حادثه انفجار در معدنجوی طبس علاوه امداد تیم های امدادی و گروهای مجهز و تخصصی مسئولان و مقامات استانی و از جمله استاندار خراسان جنوبی نیز برای بررسی ابعاد حادثه معدن طبس در محل حادثه حاضر شدند.

همچین محمد نصیری نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق آباد هم در محل حادثه حاضر شد.پیش از این نیز مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و... نیز در منطقه حاضر شده بودند.

۱۷ نفر در حادثه معدن طبس نجات یافتند مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به ایرنا گفت: ۱۷ مصدوم در حادثه انفجار معدن طبس نجات یافتند و امدادگران همچنان مشغول جست و جو و نجات کارگران محبوس در معدن هستند.

شمار جانباختگان حادثه معدن طبس به ۳۰ نفر افزایش یافت تاکنون در این حادثه ۱۷ نفر مصدوم شده اند. به دلیل نشست گاز متان در دو تونل معدن، احتمال افزایش فوتی ها و مصدومان حادثه معدن زیاد است.

۲۲ کارگر هنوز در معدن طبس گرفتار‌ند

‌‌‌ استاندار خراسان جنوبی: اکنون شاهد تراکم فراوان گاز متان در بلوک C هستیم و سعی گروه امداد بر این است با ایجاد کانالی وارد این بلوک شده و کار امداد و نجات را انجام دهند. در ۲ بلوک B و C شرکت معدنجوی تعداد ۶۹ نفر کارگر زحمتکش مشغول استخراج زغالسنگ بودند که دچار حادثه نشت گاز متان شدند.‌

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی