شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

ویدیو / بازگشت دوباره افزایش دما به کشور

ویدیو / بازگشت دوباره افزایش دما به کشور

سازمان هواشناسی کشور برای برخی مناطق افزایش دما و برای دیگر مناطق وزش باد پیش بینی کرده است.

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی وضعیت جوی را برای چند روز آینده پیش بینی کرد. بر اساس صحبت های کارشناس هواشناسی موج دوباره افزایش دما را خواهیم داشت. همچنین کارشناس هواشناسی برای برخی مناطق وزش باد پیش بینی کرده است. کارشناس هواشناسی: از امروز شاهد روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور به دلیل جریانات جنوبی هستیم. طی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد حضور جریانات شمالی در سواحل دریای خزر و اردبیل خواهیم بود و کاهش دما رخ خواهد داد.

مطابق پیش‌بینی ملی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر موج تراز میانی از شمال غرب کشور به‌تدریج در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین و البرز افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. برای مناطقی از جنوب غرب و غرب نیز ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.

روز‌های جمعه و شنبه گستره بارش‌ها در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز است. طی این روز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

 امروز و فردا افزایش نسبی دما و وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد. این در حالی است که روز پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی شده است.

فردا چهارشنبه در شمال غرب و برخی مناطق شمال خوزستان و لرستان رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد و در غرب ایران و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمز برای برخی استان‌ها از افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی