شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

هشدار جدی هواشناسی برای این مناطق / مردم مراقب باشند

هشدار جدی هواشناسی برای این مناطق / مردم مراقب باشند

سازمان هواشناسی ،ضمن صدور هشدار برای نواحی شمالی احتمال بروز سیلاب را پیش بینی کرده است.

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی کشور برای برخی نقاط هشدار جدی صادر کرده است. هچنین سازمان هواشناسی برای قسمت های شمالی کشور بروز سیلاب را پیش بینی کرده است. مدیرکل بحران مازندران با اشاره به هشدار هواشناسی و احتمال وقوع برف و باران گفت: بارش‌های رگباری در استان آغاز شده و گردشگران از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های مازندران بپرهیزند.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در ساری اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شد و با ورود سامانه بارشی جدید و احتمال وقوع رگبار پاییزی،  بارش باران و آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در مازندران محتمل است.

وی با بیان اینکه مسافران از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند تصریح کرد: با تقویت سامانه بارشی  شاهد بارش باران، رعدوبرق، رگبار، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

محمدی بیان کرد: آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودها و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است و تدابیر لازم باید اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: هرگونه اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های مازندران ممنوع بوده و دامداران نیز از چرای دام در حاشیه رودها پرهیز کنند.

وی خواستار لایروبی کانال‌های آب و رودخانه‌ها شد و ادامه داد: تمام تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته شد و دستگاه‌های امدادی مازندران نیز در حال آماده باش قرار دارند.

محمدی انجام فعالیت طبیعت‌گردی را مستلزم بهتر شدن شرایط آب و هوایی دانست و گفت: فعالیت‌های کوهنوردی در ساعات بعدازظهر لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی