شمانیوز
شما نیوز

سخنگوی دولت:

دولت درباره حجاب درحال پیگیری روش هایی است که مصالح ملی و نظام در آن رعایت شود/ دنیا بداند ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و در دفاع مصمم است/

دولت درباره حجاب درحال پیگیری روش هایی است که مصالح ملی و نظام در آن رعایت شود/ دنیا بداند ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و در دفاع مصمم است/

​سخنگوی دولت از سفر شجاعانه دکتر عراقچی وزیر امورخارجه و دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به بیروت با وجود تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی قدردانی کرد.

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، فاطمه مهاجرانی در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره سردار شهید نیلفروشان را که هم اکنون مراسم وداع با پیکر ایشان درحال برگزاری است و ارج می نهیم تلاش های مجدانه ایشان را در راه حفظ حقوق مردم لبنان و جریان مقاومت

 

وی افزود: در ابتدا می‌خواهم مجموعه اقداماتی که در هیات دولت برای التیام نهادن بر زخم خانواده‌ جان باختگان معدن طبس اندیشیده شده را اعلام کنم. هر چند نیک  می دانیم هیچ کدام از این موارد فقدان این عزیزان را برای خانواده‌ها جبران نخواهد کرد و این اقدامات تنها ممکن است اندکی تسلی بخش باشد و کمی از رنج آنها بکاهد بنابراین بنا به تصمیم هیات دولت و برای حمایت از خانواده کارگران جان‌باخته مقرر شد وزارت راه و شهرسازی یک واحد مسکونی به خانواده معزز ایشان در منطقه محل سکونت اهدا نماید.

مهاجرانی ادامه داد: همچنین با پیگیری های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعد از اجرای روند انحصار وراثت مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تمامی خانواده‌های جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت ضمن این که با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت کار از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جانباختگان دایر خواهد شد.

در بحث بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان نیز رایزنی هایی با بانک های مربوطه صورت گرفته که انشالله بتوان آن ها را شامل بخشودگی قرار داد تا شاید اندکی از آلام این عزیزان بکاهد.

 

سخنگوی دولت اضافه کرد: بنده یکبار دیگر از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، فاجعه معدن طبس را به خانواده‌ها و بازماندگان این واقعه تسلیت میگویم و مراتب تاسف و تأثر عمیق خود را بابت این ضایعه دردناک ابراز می‌کنم.  

 

به گفته وی نکته مهم بعدی تجلیل و قدردانی از سفر شجاعانه دکتر عراقچی وزیر امورخارجه و دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به بیروت در هفته گذشته است که با وجود تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی؛ انجام شد .

 

تبریک موفقیت تیم فوتبال خاتون بم

 

وی افزود: در روزهای گذشته تیم فوتبال «خاتون بم» هم موفق شد در جمع ۸ تیم برتر فوتبال زنان آسیا قرار بگیرد. این موفقیت را به بازیکنان و مربیان این تیم و به جامعه ایران اسلامی به ویژه زنان و دختران این مرز و بوم و همه دست اندرکاران ورزش کشور تبریک می‌گویم.

 

خبر خوب جایزه یک انجمن محیط زیستی

 

وی ادامه داد: این هفته خبر خوب دیگری نیز داشت که چشم و دل ما را روشن کرد. یک انجمن محیط‌زیستی در کازرون استان فارس از میان ۶۰۰ انجمن از ۱۰۲ کشور موفق به کسب جایزه «Equator Prize» یا «جایزه استوا» شد. به این انجمن و مدیران محترم و پرتلاش آن تبریک میگوییم و آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان مسئلت داریم.

 

وی گفت: موضوع دیگری که باید به عرض شما برسانم این است که طی هفته گذشته اصلی‌ترین کار دولت بحث و بررسی درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ بوده است. دولت با جلسات فشرده صبح و بعد از ظهر، بررسی کلیات لایحه بودجه و احکام مربوط به بخشهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. امیدواریم دولت طبق برنامه ریزی بتواند در تاریخ اول آبان ماه لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کند. به هر حال رویکردهای اقتصادی دولت در لایحه بودجه متجلی خواهد بود و امیدواریم لایحه بودجه با همکاری مجلس با کمترین تغییرات به تصویب مجلس برسد و دولت با یک برنامه منضبط بتواند سال آینده کشور را اداره کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرگزاری موج درباره حضور  ۶ نفر از اعضای دولت در شورای عالی فضای مجازی موضع رسمی اعضای دولت در خصوص رفع فیلترینگ مثبت است یا منفی؟ گفت: موضع دولت درباره فیلترینگ همان موضع رئیس جمهوری است. مضرات فیلترینگ بیشتر از منفعت آن است.فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: حکمرانی فضای مجازی به معنای فیلترینگ نیست.  و قانون باید پشتوانه اجرا داشته باشد و منافع مردم و ملی در آن لحاظ شده باشد.

 مهاجرانی همچنین در پاسخ به دیدبان ایران درباره نحوه برخوردها در موضوع حجاب گفت:رویکرد رییس جمهور در مورد قانون حجاب کاملا مشخص است، موضوعات فرهنگی را با زور نمی توان بر مردم غالب کرد و با روش های سلبی ممکن نیست، در این رابطه دولت درحال پیگیری روش هایی است که مصالح ملی و نظام در آن رعایت شود.

سخنگوی دولت در ادامه خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: با دم شیر بازی نکنید، ایران هیچ‌گاه حاضر نیست منافع ملی خودش را با هیج چیز دیگری معاوضه کند.

وی افزود: لازم است اینجا برای گوش‌های شنوا اعلام کنیم که به هیچ عنوان با ایران شوخی نکنید؛ چراکه آنچه که در وعده صادق ۲ اتفاق افتاد قسمت کوچکی از قدرت ایران بود. ایران آمادگی هرگونه پاسخی را در صورت نیاز دارد. به هیچ عنوان از مصالح ملی کوتاه نخواهیم آمد و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند در پاسخ‌ها نه شتاب‌زده هستیم و نه تعلل می‌کنیم، هر زمان، هرپاسخی را در هرمکانی که لازم باشد خواهیم داد. دنیا بداند ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و در دفاع مصمم است.

 

 سخنگوی دولت در پایان نشست خبری ضمن یادآوری هشتادمین سالروز خلق سروده ایران با گرامیداشت یاد و خاطره آنان که در راه حفظ وطن جان خود را از دست دادند حضار و خبرنگاران را به شنیدن این آهنگ و ادای احترام به شهیدان وطن دعوت کرد.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی