شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان

سهام عدالت متوفیان ۱۴۰۳ کی واریز میشود؟ + ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با موبایل

سهام عدالت متوفیان ۱۴۰۳ کی واریز میشود؟ + ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با موبایل

ثبت نام سهام عدالت سال ۱۴۰۳ پس از مدت ها مجددا انجام می گیرد تا جاماندگان و افرادی که در مرحله اول از نام نویسی جا مانده اند،‌ امکان استفاده از این فرصت مناسب را داشته باشند اما زمان دقیق آن هنوز اعلام نشده است در این مطلب بخوانید.

به گزارش شمانیوز: سود سهام عدالت افرادی که به هر دلیلی در اسفندماه ۱۴۰۲ موفق به دریافت سود نشدند و همچنین سود سهام عدالت گروهی از وراث به‌زودی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. حالا اما در خبرهای ضد و نقیض شنیده می شود که مرحله سوم سهام عدالت هم در راه است و احتمالا در خرداد واریز خواهد شد. آنچه در این گزارش از اندیشه معاصر مورد توجه است دو موضوع مهم سهام عدالت متوفیان ۱۴۰۳ و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با موبایل است که در ادامه مفصل به آن پرداخته ایم.

در روزهای پایانی سال گذشته مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد که در این میان گروهی موفق نشدند سود خود را دریافت کنند. افراد جا مانده از دریافت سود سهام عدالت، به دو گروه وراث و نومشمولان سود سهام عدالت تقسیم می‌شوند.

وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

براساس گزارش‌هایی که پیشتر در اندیشه معاصر خواندید بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت نیز همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد با رفع مشکل شماره شبا در نوبت دریافت سود سهام عدالت قرار می‌گیرند.

به گفته عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور نوبت بعدی واریز سود سهام عدالت خرداد ماه ۱۴۰۳ است که در این نوبت سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت می‌شود.

چندی است که در اخبار ضد و نقیضی اعلام می شود که انجام مراحل سهام عدالت رایگان بوده یا خیر. دفاتر پیشخوان و مراجعین بر اساس این اخبار به مشکل خورده اند اما سازمان تنظیم مقررات که سازمان صادر کننده پروانه دفاتر پیشخوان است، در ردیف های مجاز به انجام خدمات دفاتر امور مربوط به سهام عدالت را گنجانده است که می توانند برای آن هزینه دریافت کنند.

همچنین دفاتر پیشخوان، دفاتری خصوصی هستند که با خرید و صدور پروانه دفاتر پیشخوان که چندین ماه طول می کشد به عنوان پیمان کار دولت فعال می شوند تا با استفاده از اپراتورهای سرویس دهنده دفاتر پیشخوان کارهای مراجعین را انجام دهند. ثبت نام در این اپراتورهای ارائه دهنده خدمات نیز مدتی طول می کشد تا برای آنها فعال شود. برخی دفاتر و مراجعین آنها از این رویداد ناراضی هستند و تعداد تماس ها با ۱۹۵، اپراتور سرویس دهنده خدمات دفاتر پیشخوان نیز افزایش پیدا کرده است. در گروه های هماهنگی دفاتر پیشخوان با اپراتورهای ارائه خدمات نیز بحث هایی در این باره شکل می گیرد.

در روزهای اخیر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی بورس، باغستانی تاکید کرد: جلساتی با قوه قضاییه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضاییه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم. همچنین دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت می گوید: فقط و فقط کارگزاری ها و بانک ها به صورت رایگان خدمات سهام عدالت متوفی را انجام می دهند. درخبرهای قبلی اما باغستانی اشاره ای به دفاتر پیشخوان نکرده بود که احتمالا به دلیل اعتراض انجمن های دفاتر پیشخوان و دفاتر قضایی او به این موضوع اشاره کرده است. متن کامل این دو خبر و خبرهای مرتبط در ادامه می آید:

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با چرایی عدم واریز سود سهام عدالت متوفیان برای برخی وراث نکاتی را مطرح کرد.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت متوفیان چه بود؟

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که چرا سود سهام عدالت متوفیان برای برخی از وراث واریز نشد اظهار کرد: احتمالا گروهی که کارهای مربوطه برای انتقال سهام عدالت متوفیان خود را انجام دادند، اما سودی دریافت نکردند، این اقدامات را از طریق پیشخوان دولت انجام داده‌اند.

او افزود: مراجعی که برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اعلام شد ۴۴ کارگزاری منتخب و شعب منتخب ۴ بانک بوده و بحث دفاتر پیشخوان مطرح نبود. جلساتی با قوه قضاییه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضاییه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    سلام. آقا. به. حضرت. هرکی. شمااعتقادداریدازبرج8سال1402تمام. مراحل. فوت2فرزندم. انجام. شده. درپیشخوان. مدارک. بارگذاری. ودردفترقضایی. تاییدشده. تاامروز. تومنی. واریز نشده. فوت شان. هم. سال98هست.خیلی.احتیاج.دارم.مستاجر.وبدهکارم

تبلیغات متنی