شمانیوز
شما نیوز

خرید مسکن

ایرانی ها چند سال باید کار کنند تا موفق به خرید مسکن شوند؟

ایرانی ها چند سال باید کار کنند تا موفق به خرید مسکن شوند؟

طبق گفته متخصصین دوره انتظار خرید مسکن به 177 سال رسیده است.

به گزارش شمانیوز: تورم جوری در بازار مسکن نفوذ کرده است که خرید مسکن به یک رویا تبدیل شده است. خرید مسکن در شرایط کنونی بسیار دشوار است. با درآمد کارمندی و کارگری هم که اصلا نباید به خرید مسکن فکر کرد. 

بر اساس طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار مرکز آمار ایران متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری در سال گذشته حدود 257 میلیون تومان بوده است.

از سوی دیگر هزینه سالانه یک خانوار شهری حدود 207 میلیون تومان بوده که نسبت به رقم مشابه در سال 1401 بالغ بر 50.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به عبارتی با توجه به درآمد و هزینه، خانوارهای شهری توانسته‌اند حدود 20 درصد از درآمدهای خود را پس انداز کنند که معادل حدود 50 میلیون تومان است. 

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به 88.5 میلیون تومان رسیده است. با توجه به این قیمت دوره انتظار برای خانه‌دار شدن یک خانوار تهرانی برای واحد مسکونی به مساحت 100 مترمربع حدود 177 سال زمان می‌برد.

البته این دوره انتظار 177 ساله به شرط ثابت ماندن قیمت مسکن طی دو قرن آینده محقق خواهد شد!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    سلام ایرانیان تا اخرعمر هم که کار کنند با این تورم صاحب خانه نمی شوند اما افاغنه ظرف مدت یک‌سال صاحب خانه ویلا و بهترین ماشین می‌شوند چون دولت بفکر این نیست که آنها رابیرون کند بیندازید شان بیرون نگذارید خون جوانانی که برای کشورمان داديم هدر برود

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی