شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارگران

سوپرایز دولت برای افزایش حقوق کارگران

سوپرایز دولت برای افزایش حقوق کارگران

حسینعلی حاجی دلیگانی خبرهای مهمی درباره افزایش حقوق کارگران ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :حقوق کارگران به مجموعه‌ای از مزایا، دستمزدها و شرایط کاری اطلاق می‌شود که به کارگران در ازای انجام کارشان تعلق می‌گیرد.وضعیت اقتصادی کشور، از جمله رشد اقتصادی و نرخ بیکاری، می‌تواند بر تصمیمات مربوط به افزایش حقوق کارگران تأثیر بگذارد. با افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی، نیاز به افزایش حقوق کارگران برای حفظ قدرت خرید آن‌ها احساس می‌شود.افزایش حقوق کارگران به معنای افزایش دستمزد و مزایای کارگران به منظور بهبود شرایط معیشتی آن‌ها است. این افزایش معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد.بر اساس قانون، باید هر ماه جلسات شورای عالی کار برگزار شود، اما اکنون هفت ماه از آخرین جلسه می‌گذرد و هیچ جلسه‌ای در مورد موضوع مزد و ترمیم آن تشکیل نشده است. این تأخیر نه تنها به مشکلات معیشتی کارگران می‌افزاید، بلکه حس بی‌اعتمادی را نیز افزایش می‌دهد.

افزایش حقوق ۴ مرتبه در سال

حسینعلی حاجی دلیگانی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهادات مطرح شده برای تغییر مدل تعیین حقوق کارگران و واگذاری این مسئولیت به دولت یا مجلس گفت: در سال گذشته، دولت اعلام کرد که لایحه اصلاحی برای حقوق کارگران تهیه و به مجلس ارائه خواهد داد. با این حال، پس از تغییر دولت، دیگر شاهد پیگیری این موضوع نبودیم.

وی افزود: این لایحه باید با در نظر گرفتن تمام جوانب موضوع و آثار هر تصمیم‌گیری در این خصوص، تهیه شود. هدف این است که سبد جامع زندگی افراد، شامل معیشت، پوشاک، مسکن و سایر نیازهای ضروری پوشش داده شود. این اقدام به منظور کنترل تورم و حفظ قدرت خرید مردم صورت می‌گیرد، چراکه هدف اصلی جلوگیری از افزایش صرف اعداد و ارقام است.

این نماینده مجلس در خصوص طرح این مسئله که امکان افزایش حقوق کارگران دو بار در سال فراهم شود، گفت: در حال حاضر، نیاز است که بر اساس افزایش قیمت‌ها، نه تنها سالی دوبار بلکه هر سه یا چهار ماه یکبار وضعیت حقوق کارگران با نیازهای واقعی خانواده‌ها تطبیق داده شود. البته، اصلاحات لازم در مجلس باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که شرایط دولت نیز در نظر گرفته شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی