شمانیوز
شما نیوز

شربت بیدمشک

یک شربت خنک و خوشمزه مخصوص ماه رمضان | طرز تهیه شربت بیدمشک خانگی برای ماه رمضان

یک شربت خنک و خوشمزه مخصوص ماه رمضان | طرز تهیه شربت بیدمشک خانگی برای ماه رمضان

در خبر زیر به شما طرز تهیه شربت بیدمشک خانگی مناسب برای ماه مبارک رمضان و رفع تشنگی را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :شربت بیدمشک یک نوشیدنی محبوب است که از گیاه بیدمشک استخراج می‌شود.  شربت بیدمشک علاوه بر طعم خوشایند، خواص بی‌شماری برای سلامتی دارد. شربت بیدمشک دارای خواص ضد التهابی، ضد تشنجی، ضد استرس و آرام بخش است. همچنین، مصرف شربت بیدمشک می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. توصیه می شود که از این شربت به طور معتدل استفاده کنید و به منظور به دست آوردن مزیت‌های بهتر، به راهنمایی پزشک خود مراجعه کنید.برای طرز تهیه شربت بیدمشک خانگی همراه ما باشید. 

مواد لازم

 عرق بیدمشک: ۱ لیتر
شکر سفید: ۳ کیلوگرم
آب: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
 آبلیمو: به میزان دلخواه

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بیدمشک به روش ساده، آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید که آب داغ شود و دانه‌های شکر در آب حل شوند. درب قابلمه را باز بگذارید تا شربت بجوشد و غلظت پیدا کند. وقتی به اندازه دلخواهتان غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید شربت از دما بیفتد و خنک شود.

در این مرحله، عرق بیدمشک را به شربتی که قوام پیدا کرده و سرد شده است، اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. عرق بیدمشک را در یک بطری شیشه‌ای درب بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن شربت بیدمشک، یک لیوان آب را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری شربت بیدمشک مخلوط کنید. چند قطره آبلیمو و چند تکه یخ را به لیوان، اضافه و آن را سرو کنید.نوشجان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی