شمانیوز
شما نیوز

پیتزا تابه ای

سه سوته برای خودت تو خونه پیتزا درست کن / طرز تهیه پیتزا تابه ای با طعمی خاص

سه سوته برای خودت تو خونه پیتزا درست کن / طرز تهیه پیتزا تابه ای با طعمی خاص

در خبر زیر طرز تهیه پیتزا تابه ای خوشمزه با روشی جدید را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش شمانیوز :پیتزا تابه ای یک نوع پیتزا است که در تابه یا قابلمه درست می‌شود و از بیسکویت نانی تا مواد خام مختلفی مانند گوشت، سبزیجات و پنیر استفاده می‌شود.این نوع پیتزا معمولاً در فر معمولی یا حتی روی اجاق گاز پخته می‌شود و باعث ایجاد یک لایه خارجی شکسته و خوشمزه می‌شود.پیتزا تابه ای یک گزینه خوشمزه برای وعده‌های شام یا ناهار است که با ترکیب مواد مختلف و طعم‌های متنوع، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از پیتزا را برای شما به ارمغان بیاورد.

مواد لازم

آرد 1.5 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

ماست 1.2 پیمانه

بکینگ پودر یک قاشق چای خوری

نمک یک قاشق چای خوری

روغن مایع دو قاشق غذا خوری

گوشت چرخ کرده 200 گرم

قارچ 100 گرم

پیاز 1 عدد

فلفل دلمه‌ای 1 عدد

سس گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا 300 گرم

ژامبون/ سوسیس به میزان دلخواه

نمک/فلفل/ آویشن به میزان لازم

طرز تهیه

در مرحله اول درست کردن پیتزا تابه‌ای، پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و سپس در داخل یک تابه مناسب به همراه کمی روغن تفت می‌دهیم. بعد از اینکه پیازها کمی سبک شدند، گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، آویشن و فلفل به پیازها اضافه کرده و سرخشان می‌کنیم.

قارچ و فلفل دلمه‌ای را به اندازه‌های دلخواه خرد کرده و داخل یک ظرف دیگر تفت می‌دهیم. استفاده از سوسیس و ژامبون در این پیتزا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کرده و یا میزانش را بیشتر کنید. اگر قصد استفاده از سوسیس و ژامبون را دارید در این مرحله آن‌ها را نیز خرد کرده و تفت بدهید.

برای آماده کردن خمیر پیتزا تابه‌ای، در یک ظرف مناسب تخم مرغ و ماست را با هم به خوبی مخلوط می‌کنیم. نمک، بکینگ پودر، آرد و روغن را به ظرف اضافه می‌کنیم. مواد را به آرامی با هم مخلوط کرده و سپس با دست ورز می‌دهیم تا خمیر پیتزا آماده شود.

در طرز تهیه پیتزا ماهیتابه‌ای با خمیر آماده شما دیگر نیازی به اینکه خودتان خمیر پیتزا را آماده کنید، ندارید و می‌توانید از خمیرهای آماده بازار استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که ضخامت خمیری که استفاده می‌کنید کم باشد تا به خوبی در تابه پخته شود.

درست کردن پیتزا تابه‌ای با نان لواش هم گزینه مناسبی خواهد بود؛ زیرا هم هضم راحت‌تری خواهد داشت و هم سرعت پخت غذای شما را بسیار کم خواهد کرد. درنتیجه این پیتزا تابه‌ای بدون خمیر قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد. شما می‌توانید از این پیشنهاد زمانی استفاده کنید که زمان محدودتری دارید.

داخل یک ماهیتابه مناسب چند قطره روغن ریخته و کف آن را به خوبی چرب می‌کنیم. خمیری که آماده کردیم را با استفاده از کف دست‌هایمان کف تابه پهن می‌کنیم. برای اینکه خمیر به کف دستتان نچسبد، کف دست خود را با کمی روغن چرب کنید.چرب کردن کف تابه از نکاتی است که نباید آن را فراموش کرد.

سپس کمی سس گوجه کف خمیر ریخته و سپس باقی مواد را روی آن می‌ریزیم. در نهایت کمی روی آن پنیر ریخته  و در ماهیتابه را می‌بندیم.

حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا خمیر پیتزا به خوبی پخته شود. استفاده از شعله پخش کن به بهتر شدن پخت پیتزا ما بسیار کمک خواهد کرد. حدود 15 دقیقه از پخت پیتزا که گذشت، در تابه را بر می‌داریم تا پنیرهای روی پیتزا نیز آب شده و طلایی رنگ شود.

بعد از این مرحله پیتزا تابه‌ای ساده ما آماده است. پیتزا اسفناج و قارچ نیز یکی دیگر از انواع پیتزاهای خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌توان داخل تابه تهیه کرد. برای آشنایی با طرز تهیه این پیتزا مقاله پیتزا اسفناج و قارچ را از دست ندهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی