شمانیوز
شما نیوز

رئیس جمهور:

هرگونه اصلاح اقتصادی با وفاق تحقق خواهد یافت/اعداد لایحه بودجه ۱۴۰۴ واقعی است

هرگونه اصلاح اقتصادی با وفاق تحقق خواهد یافت/اعداد لایحه بودجه ۱۴۰۴ واقعی است

رئیس جمهور با تاکید بر این که یکپارچگی، شفافیت و جامعیت از ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ است، گفت: سعی کردیم با مردم و نمایندگان، صادقانه صحبت کنیم، اعداد را واقعی بنویسیم و تنها مواردی را که در توان است، تعهد کنیم.

به گزارش شمانیوز به نقل از  ایرنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در هنگام ارائه بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ خطاب به نمایندگان اظهار داشت: امیدوارم با کمک شما بتوانیم راهی را که تصمیم گرفتیم، با وفاق و همدلی طی کنیم و جلو ببریم.

 

وی تاکید کرد: امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را که دسترنج دو ماه کار مستمر همکارانم در دولت بوده است، جهت بررسی تقدیم مجلس می‌کنم؛ این بودجه با اطلاع از دغدغه نمایندگان و به پشتوانه تجربه حضور در مجلس و برای تعهداتی که با شما و مردم در انتخابات داشتم، تدوین شده است.

 

پزشکیان با تاکید بر این که تعهد کرده‌ام در مسیر وفاق حرکت کنم، اظهار داشت: هرگونه اصلاح اقتصادی صرفاً با وفاق تحقق خواهد یافت.

 

وی تصریح کرد: در تدوین لایحه سعی کرده‌ایم تمام گروه و اقشار را ببینیم، سعی کرده‌ایم با مردم و نمایندگان، صادقانه صحبت کنیم. اعداد را واقعی بنویسیم و تنها مواردی که در توانمان بوده را تعهد کنیم.

 

پزشکیان گفت: این بودجه مخصوصا در بخش اصلاحات اقتصادی نتیجه جلسات متعدد با اساتید دانشگاه و روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس است.

 

در تدوین بودجه رعایت تکالیف برنامه هفتم، عدالت‌محوری، تقویت بنیه دفاعی و توجه به رشد اقتصادی و کاهش تورم اولویت دولت بود

 

وی با تاکید بر این که چهار اصل در تدوین بودجه اولویت دولت بوده است؛ اظهار داشت: انطباق احکام بودجه با تکالیف برنامه هفتم همواره مدنظر بوده است، بنای ما به حمایت از محرومین است، تنظیم احکام بودجه برنامه بر اساس عدالت مقدم بر سایر تکالیف مدنظر بوده است، با توجه به شرایط منطقه و تهدیداتی که متوجه ملت ایران است در ارقام بودجه اطمینان حاصل شده که تقویت بنیه دفاعی یکی از اولویت‌های اصلی دولت بوده است.

 

پزشکیان تاکید کرد: توجه جدی به رشد اقتصادی و کاهش تورم به عنوان هدف عالی برنامه هفتم سرلوحه احکام برنامه بوده است.

 

رئیس جمهور با تاکید بر این که مهم‌ترین وجه تمایز بودجه جاری یکپارچگی، شفافیت‌، و جامعیت بودجه است، بیان کرد: لایحه بودجه دقیقا مطابق با قانون در اول آبان ماه و در نظام جدیدِ تدوین بودجه سالانه تقدیم مجلس می‌شود. این اقدام به مجلس فرصت کافی را برای بررسی بودجه می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: سهم امور و دستگاه‌های مختلف در نظام یکپارچه بودجه متفاوت از سهم گذشته بوده و دیگر سهم‌درصدهای دستگاه‌ها و امور مختلف قابل مقایسه نیستند و نیازمند تدبیر و بازنگری جدی است.

 

 تولید، ثبات در قوانین و مقررات پیش‌بینی پذیری سیاست‌های بودجه‌ای و مالی است.

 

وی گفت: برای تامین مالی بنگاه‌ها، برنامه افزایش سرمایه بانک‌های دولتی نیز در احکام بودجه دیده شده است و تاکید جدی بر برنامه‌های مشارکت عمومی و خصوصی است.

 

رئیس جمهور ادامه داد: در قانون برنامه هفتم تاکید شده است که دولت باید بدهی خود به موسسات اعتباری را بهادارسازی کرده و همچنین بدهی خود به تامین اجتماعی را بازپرداخت کند، در بخش اول برای بهادارسازی بدهی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: هزینه بازپرداخت اصل و سود اوراق بودجه‌ای و جدید موضوع قانون برنامه هفتم در سال آینده حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که به همین میزان انتشار اوراق در بودجه دیده شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی