شمانیوز
شما نیوز

گل شب بو | شرایط نگه داری گل شب بو

شرایط شاداب نگه داشتن گل شب بو | با این ترفند ها زیبایی گلت را چند برابر کن

شرایط شاداب نگه داشتن گل شب بو | با این ترفند ها زیبایی گلت را چند برابر کن

بدون شک گل شب بو یکی از زیباترین گل‌ها است که علاوه بر زببایی بوی معطری دارد و به گل معطر شب معروف است. این گل جزو خوشبوترین گل‌هایی است که به سادگی می‌توانید آن را پرورش داده و از زیبایی و رایحه آن لذت ببرید. در ادامه شرایط سالم نگه داشتن این گل زیبا را می خوانید.

گل شب بو با نام علمی گیاهی یک ساله بوده و یک گیاه زینتی بسیار زیباست. بهار بهترین زمان کاشت این گیاه است و در ایام نوروز مورد استقبال قرار می‌گیرد. علت نامگذاری این گیاه به نام شب بو، این است که عطر آن از زمان غروب آفتاب و در طول شب شروع می‌شود. گل‌های آن مانند سایر گل‌های این خانواده، ۴ گلبرگ به شکل صلیبی دارد و به رنگ‌های مختلف سفید، صورتی، بنفش و ارغوانی است که ارقام کم پر و پر پر دارد. در ادامه شرایط شاداب و سرحال ماندن گل شب بو را می خوانید. 

​گل شب بو​

نور و دمای مورد نیاز گل شب بود چقدر باشه؟

گل های شب بو آفتاب دوست هستند و در مناطقی که حداقل ۶ ساعت در روز آفتاب دارند رشد بالایی دارند. برخی از گونه ها در مناطق نیمه آفتابی نیز رشد می کنند.این گیاه در دمای ۸۰ درجه فارنهایت (۲۷ درجه سانتیگراد) ، رشد نمی کند. این گل برای کاشت به دمای ۱۵ درجه و برای رشد به دمای بالای ۱۶ درجه نیاز دارد. همینطور،شب بو برای گل دهی به روزانه ۶ ساعت دمای بالای ۱۸ درجه سانتی گراد نیاز دارد . بهترین دمای شب هنگام برای گلدهی بهتر آن ۴ ـ ۲ درجه سانتیگراد است. پس سعی کنید براش نور زیاد (میتونه نور مستقیم رو هم از از ابتدای فصل بهار در نور مستقیم قرار بدید رو تحمل بکنه) فراهم کنید و دمای ۱۸ الی ۲۲ درجه هم براش خوبه و با بالا رفتن دما میزان آبیاری رو افزایش بدید.

گل شب بو رو چقدر آبیاری کنم؟

رطوبت باید در طول جوانه زنی گل حفظ شود به همین دلیل حدود یک هفته به طور منظم هفته ای حداقل سه تا چهار بار آبیاری شود. البته توجه کنید که برای آبیاری بهتر هست سطح خاک رو چک کنید و اگر خاک تا عمق ۱ الی ۲ سانتی متری خشک شد بهش آب بدیدف اگر این گل رو داخل گلدان کاشتید زهکشی رو هم چک کنید چون بعد از آبیاری باید آب اضافی از زیر گلدان خارج بشه در غیر این صورت به مرور آب جمع شده در زیر گلدان باعث پوسیدگی ریشه گیاه خواهد شد.

آیا گل شب بو رو کوددهی کنیم یا خیر؟

کود کمپوست برای افزایش شکوفه ها و عطر گیاه ضروری است. توجه داشته باشید، کوددهی بیش از حد اثرات منفی بر رشد گیاه می گذارد. توصیه می شود فقط یک بار در ماه کوددهی انجام شود. اگر میخواهید از کود کریستالون برای این گیاه استفاده کنید پیشنهاد میکنم از کوده ۱۲۱۲۳۶ استفاده کنید.

بهترین خاک برای گل شب بو چیست؟

گل های شب بو در خاک هایی با زهکشی خوب که خنثی تا کمی قلیایی ( با ph7.6 تا 7.8) و نسبتاً حاصلخیزباشد رشد خوبی خواهد داشت. توصیه میشود خاک گلدان را هر سال یکبار با کودهای غنی از پتاسیم و نیتروژن مخلوط کنید. اگر گل شب بو یک ساله را در بهار کاشتید، در اواسط بهار یا پاییز قلمه بزنید و دوسالانه ها، را در پاییز پیوند بزنید. هر گل باید حداقل 6 تا 18 سانتی متر از هم فاصله داشته باشد.

نحوه کاشت و پرورش گل شب بو

گل شب بو را می توان هم به صورت نهال و هم بذر پرورش داد، کاشت این گل به صورت نهال بهتر است. بهترین محل برای نگه‌داری گل شب بو در داخل ایوان یا بالکن منزل و در پشت پنجره اتاقهاست. در صورت نگه‌داری شب بو در داخل آپارتمان، دمای منزل باید خنک باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی