شمانیوز
شما نیوز

تارت شکلاتی

طرز تهیه تارت شکلاتی عالی و خوشمزه

طرز تهیه تارت شکلاتی عالی و خوشمزه

تارت شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، تارت شکلاتی از دو لایه با طعم‌های متنوع تشکیل شده که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است این شیرینی خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید.

به گزارش شمانیوز؛ ابتدا کره را که در یخچال کاملا سرد شده است از داخل یخچال بیرون بیاورید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید سپس داخل غذا ساز بریزید، اگر غذاساز در دسترس نبود کره را در ظرفی بریزید و برای مخلوط کردن مواد با هم از همزن برقی استفاده کنید.

سپس مقداری پودر شکر را روی کره بریزید، بعد پودر کاکائو را به ترکیب اضافه کنید در نهایت مقداری آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک شده است به مواد اضافه کنید بعد همه را با هم میکس کنید یا با همزن برقی هم بزنید و مخلوط کنید.

مرحله سوم

وقتی که بافت همه مواد با هم یکدست شد و خوب با هم مخلوط شدند در حالی که مخلوط را هم می‌زنید، تخم مرغ را به مواد اضافه کنید تا خمیر جمع شود و بافت آن صاف و یکدست شود بعد خمیر را که به شکل گلوله فرم داده‌اید داخل یک نایلون قرار دهید.

مرحله چهارم

سپس خمیر را در یخچال بگذارید، اجازه دهید تا به مدت یک ساعت استراحت کند و جا بیفتد، بعد از این زمان خمیر را روی یک سطح صاف بین دو کاغذ روغنی قرار دهید و با وردنه آن را باز کنید دقت کنید که ضخامت آن در همه قسمت‌ها یکسان باشد.

مرحله پنجم

بعد قالب مورد نظر را با روغن چرب کنید سپس خمیر را به کمک وردنه داخل قالب قرار دهید، لبه‌های اضافی را با یک چاقوی تیز برش دهید و کنار بگذارید سپس قالب را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کند.

مرحله ششم

بعد از این که قالب را از داخل یخچال بیرون آوردید کف تارت را با چنگال سوراخ سوراخ کنید بعد روی قالب را با فویل بپوشانید سپس آن را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، بعد هم دمای فر را روی ۱۸۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله هفتم

سپس اجازه دهید تا تارت به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در فر خوب بپزد و آماده شود، در این فاصله برای درست کردن مواد داخل تارت مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید، بعد از آن شکر را به آن اضافه کنید، با قاشق مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله هشتم

بعد مقداری نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود، در این حالت همه مواد خوب با هم مخلوط و یکدست می‌شوند و قوام پیدا می‌کنند.

مرحله نهم

وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید بعد تا هنوز مخلوط گرم است مقداری شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا شکلات در مخلوط ذوب شود و به خورد مواد برود به طوری که بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله دهم

به جای شکلات تخته‌ای می‌توانید از پودر کاکائو استفاده کنید و هر اندازه که می‌خواهید مواد رویه تیره‌تر شود پودر کاکائو را بیشتر بریزید بعد همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس اجازه دهید تا مخلوط کمی خنک شود.

مرحله یازدهم

بعد از این که تارت داخل فر خوب پخت و طلایی رنگ شد قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه آن کم شود سپس مخلوط آماده شده را روی تارت بریزید، بعد از آن اجازه دهید تا دسر در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله دوازدهم

سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید روی تارت را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی تزئین کنید بعد قالب را در یخچال بگذارید تا مواد رویه خنک شود و خودش را بگیرد.

مرحله سیزدهم

بعد از تقریباً یک ساعت که تارت شکلاتی آماده شد قالب آن را را از یخچال بیرون بیاورید، با یک چاقوی تیز لبه‌های تارت را از قالب جدا کنید سپس آن را در یک ظرف دیگر قرار دهید بعد از آن تارت شکلاتی را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید. در آخر چند برش از تارت شکلاتی را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی