شمانیوز
شما نیوز

گل پتوس | شرایط نگه داری گل پتوس

شرایط نگه داری گل پتوس چیست ؟ | با این روش ها همیشه یک گل جذاب داری

شرایط نگه داری گل پتوس چیست ؟ | با این روش ها همیشه یک گل جذاب داری

گل پتوس جز زیبا ترین و پرطرفدارترین گل های آپارتمانی است.اگر شماهم یک گلدان گل پتوس درخانه دارید همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز:  یکی از گل های آپارتمانی گل پتوس است. گل پتوس بسیار زیبا و پرطرفدار است. گل پتوس نیاز به شرایط خاصی برای نگه داری ندارد. اما به گل پتوس  مثل هر گل دیگری باید رسیدگی شود. برای شاداب نگه داشتن و شرایط نگه داری گل پتوس همراه ما باشید.

 

نور برای نگه داری گل پتوس

پتوس در طیف وسیعی از شرایط نوری رشد می‌کند اما نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد. این گیاه نور کم، نیم سایه و یا سایه را به خوبی تحمل می‌کند اما نوع مرمری و ابلق به دلیل داشتن برگهای روشن باید نور بیشتری دریافت کنند تا رنگ زیبای برگهای خود را از دست ندهند. توجه کنید که به هیچ عنوان گیاه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید چرا که باعث سوختگی برگ ها می‌شود. نیاز نوری کم گیاه پتوس را برای ادارات، شرکت ها و خانه های کم نور مناسب کرده است.

 

دما  برای نگه داری گل پتوس

اگر منطقه سکونت شما دارای آب و هوای معتدل است، می‌توانید این گیاه را در فضای آزاد نیز نگهداری کنید و از شاخه های آویز و برگهای پهن آن به عنوان یک عنصر پوششی برای ایجاد حریم در تراس یا پنجره استفاده کنید. اما در فضای آپارتمان بهترین دما برای رشد این گیاه دمای ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتی گراد است. در صورتی که از این گیاه در فضای باز نگهداری می‌کنید، باید بدانید که زمستان های سرد و یخبندان برای آن مضر است و در دماهای پایین امکان از دست رفتن آن وجود دارد. در صورتی که برگهای سیاه و یخ زده را مشاهده کردید بهتر است آن را به جای گرمتری منتقل کنید و در صورت مشاهده برگهای بیحال با لکه های سوختگی، باید محیط نگهداری آن را خنک تر کنید.

گل پتوس

آبیاری برای نگه داری گل پتوس

زمان مناسب برای آبیاری پتوس زمانی است که رویه خاک گلدان کامل خشک شده باشد. گل پوتوس خاک همیشه خشک و یا مرطوب را دوست ندارد و با آبیاری منظم از خشکی کشیدن گیاه که سبب قهوه ای و خشک شدن لبه برگها می‌شود، جلوگیری کنید. همچنین گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید و اجازه ندهید خاک آن حالت باتلاقی پیدا کند چرا که در این زمان رشد گیاه متوقف می‌شود و خطر پوسیدگی آن وجود دارد. در صورتی که در نگهداری گیاهان مبتدی هستید، می‌توانید این گیاه را در آب نگهداری کنید تا مشکلات آبیاری نادرست و آلودگی های خاک برای آن اتفاق نیفتد.

 

رطوبت  برای نگه داری گل پتوس

رطوبت محیط برای گیاه پتوس کافی است اما در صورتی که محیط خشک است و یا نوک برگها خشک شده است، بهتر است رطوبت آن را افزایش دهید. برای تامین رطوبت گیاه پوتوس می‌توانید از سه روش ساخت جزیره، غبارپاشی یا قرار دادن ظرف آب کنار گیاه استفاده کنید. برای غبار پاشی بهتر است برگها را 2 یا 3 روز در میان و بعد از غروب آفتاب غبارپاشی کنید.

 

کود دهی  برای نگه داری گل پتوس

این گیاه به تقویت کننده خاصی برای رشد نیاز ندارد اما در صورتی که رشد آن متوقف شده است و یا خاک آن مدتهاست که تعویض نشده است، بهتر است در فصول رشد از کود تقویتی مخصوص استفاده کنید.

 

خاک برای نگه داری گل پتوس

خاک سبک، غنی از مواد مغذی، کمی اسیدی و دارای زهکشی بالا برای انواع پتوس مناسب است. خاک و کود آماده و یا کمپوست می‌توانند برای کاشت پتوس مناسب باشند.

 

تعویض گلدان  برای نگه داری گل پتوس

پتوس نیز مانند بیشتر گیاهان آپارتمانی گلدان کوچک را به گلدان بزرگتر ترجیح می‌دهد. بنابراین زمانی اقدام به تعویض گلدان کنید که ریشه از گلدان بیرون زده باشد. این امر را از طریق زهکش گلدان بررسی کنید و در صورت مشاهده بیرون زدگی ریشه ها از زهکش گلدان و یا بیحال بودن برگ ها با وجود مناسب بودن همه ی شرایط، گلدان فعلی را با یک سایز بزرگتر تعویض کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی