شمانیوز
شما نیوز

پیتزا

طرز تهیه پیتزا اسفناج و روکولا / درست کردن یک پیتزا فوق العاده

طرز تهیه پیتزا اسفناج و روکولا / درست کردن یک پیتزا فوق العاده

آموزش درست کردن پیتزا اسفناج خوشمزه و رژیمی در ادامه این اموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: یکی از پیتزاهای متفاوت و بسیار خوشمزه می باشد به ویژه برای کسانی که عاشق طعم و مزه اسفناج هستند. زیرا مزه اسفناج در این پیتزا قالب می باشد. پیتزا اسفناج و روکولا به دلیل وجود اسفناج و روکولا دارای خواص زیاد و مفیدی می باشد. روکولا را می توان به نام های شاهی ایتالیایی یا شابانگ شناخت که یک نوع سبزی مدیترانه ای با طعم تند و تیز می باشد. از خواص روکولا می توان به ویتامین های A و C و k اشاره کرد که سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و کلسیم است. وجود اسفناج هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کم خونی و کمک به درمان دیابت می باشد. پیتزا اسفناج و روکولا علاوه بر این همه خواص مفید برای بدن، بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و طعم متفاوتی با دیگر پیتزاها دارد. می توانید از دستور پختی که در اختیار شما قرار دادیم همراه با درست کردن خمیر پیتزا استفاده کنید و لذت ببرید.

مواد لازم
اسفناج ۴۰۰ گرم
سبزی روکولا ۱۰۰ گرم
آرد ۲ پیمانه
پودر مایه خمیر ۱ ق چای خوری
روغن زیتون ۲ ق چای خوری
شکر ۱ ق چای خوری
نمک ۱ ق چای خوری
آب ۱ لیوان
پنیر خامه ای ۲ ق غذا خوری
خردل ۲ ق غذا خوری
سیر ۱ حبه
پنیر موزارلا و پارمسان ۲۰۰ گرم
گوجه گیلاسی ۴ عدد
سس فلفل سبز تند ۲ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. اسفناج ها را پاک کنید و بشورید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد از آن اسفناج ها را روی تخته برش به صورت ریز خرد کنید. سپس سبزی روکولا را پاک کنید و آن ها را هم بشورید و کنار بگذارید. سیر را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را له کنید. گوجه گیلاسی را بشورید و روی تخته برش آن ها را از وسط نصف کنید.

مرحله دوم آماده سازی خمیر پیتزا

در کاسه مناسب آب را به همراه پودر مایع خمیر فوری، نمک و شکر و روغن زیتون بریزید و سپس آرد را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. بعد با دست به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر کاملا منسجم و حالت بگیرد و تمام مواد باهم ترکیب شوند. بعد از اینکه مواد خوب حالت گرفت، خمیر را به حالت گرد فرم دهید و داخل کاسه قرار دهید و درب کاسه را استفاده از یک دستمال بپوشانید و به مدت ۱ ساعت خمیر را استراحت دهید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی مایه پیتزا

بعد از اینکه خمیر را برای استراحت کنار گذاشتید، در این فاصله مایه پیتزا را آماده کنید، برای این کار در تایه مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و اسفناج های خرد شده را به تابه اضافه کنید و سپس نمک را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه اسفناج ها را تفت دهید. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: آماده سازی سس اسفناج

در کاسه مناسب، پنیر خامه ای را به همراه خردل، سس فلفل و سیر له شده به کاسه اضافه کنید و مواد را با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. سپس اسفناج های تفت داده شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا اسفناج ها به سس آغشته شود و مزه مواد به خورد هم بروند. سپس مواد را کنار بگذارید.

مرحله آخر: پخت پیتزا اسفناج و روکولا

روی صفحه مناسب مقداری آرد سفید بریزید و خمیر را روی آن باز کنید و به آن فرم دهید. سپس خمیر باز شده را روی قالب قرار دهید و سس اسفناج را روی خمیر بریزید و با پشت قاشق آن را پخش کنید. سپس پنیر موزارلا را به همراه گوجه های خرد شده به طور نامنظم پخش کنید و روی سس اسفناج قرار دهید. سپس پنیر پارمسان را به همراه مقداری روغن زیتون بریزید و قالب را داخل فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از پخت کامل پیتزا آن را از فر بیرون آورید و روی پیتزا سبزی روکولا را بریزید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی