شمانیوز
شما نیوز

کوفته

آموزش درست کردن کوفته قزوینی / این کوفته قزوینی خوشمزه را در سه سوت آماده کن

آموزش درست کردن کوفته قزوینی / این کوفته قزوینی خوشمزه را در سه سوت آماده کن

آموزش درست کردن یک کوفته قزوینی خوشمزه و عالی مناسب برای مهمونی و شام های فوری این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز؛ کوفته یکی از انواع کوفته ها می باشد که همان طور که از اسم این کوفته پیداست برای شهر قزوین می باشد و به روش سنتی این شهر قرار است این کوفته را به شما یاد دهیم. کوفته یکی از غذا های بسیار خوشمزه و سنتی ما ایرانی ها می باشد که به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید این کوفته خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید و در کنار نان و ترشی سرو کنید. این کوفته عطر و طعم بسیار خوبی دارد و می توانید مقدار آب را بیشتر بگیرید و داخل آب آن تیلت کنید.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سبزی معطر شامل ترخون ۱.۵ ق غذا خوری ، مرزه ۱ ق غذا خوری، نعنا ۱.۵ ق غذا خوری
آردنخودچی ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ درشت 1 عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

1مرحله اول آماده سازی مواد

ابتدا پیاز بزرگ را رنده ریز بزنید آب پیاز را بگیرد. داخل یک کاسه گوشت را له همراه سبزی و آرد  و ادویه ها و تخم مرغ اضافه کنید و حالا مواد را باید خوب با دست ورز دهید و یا می توانید از استند میکسر برای ورز دادن کوفته استفاده کنید و در حدی آرد نخودچی بزنید که مواد حسابی مسنجم شود.

2مرحله دوم: تهیه سس

در ادامه باید از مواد به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید و داخل یک سینی قرار دهید. برای تهیه سس باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد داخل قابلمه با کمی روغن و زردچوبه خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود و زمانی که به این مرحله رسید پوره گوجه فرنگی که از رنده یا له که گوجه بدست آمده اضافه کنید و خوب تفت تا آب اضافه گوجه کشیده شود.

3مرحله سوم: افزودن کوفته

در ادامه رب را نیز اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید و در انتها سبزی را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا به قل زدن بیفتد، وقتی به این مرحله رسید به آرامی کوفته ها را داخل قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید و بگذارید تا حسابی کوفته ها پخته و سس به اندازه دلخواه غلیظ شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی