شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

هشدار فوری هواشناسی / ورود طوفان حاره ای به کشور

هشدار فوری هواشناسی / ورود طوفان حاره ای به کشور

طبق اعلام هواشناسی کشور قرار است طوفان حاره ای وارد کشور شود.

به گزارش شمانیوز: کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان حاره ای در سواحل جنوب کشور خبر داد و گفت: سامانه کم‌فشار فصلی در فاصله حدود ۸۵۰ کیلومتری سواحل چابهار تقویت شده و بر اساس پیش‌بینی مدل‌های جوی عصر جمعه امکان تقویت و تبدیل‌شدن به طوفان حاره‌ای را داشته است.

وی ادامه داد: با بررسی مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و امروز شنبه مناطق شرقی دریای عمان است و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد که بر این اساس در روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت متلاطم و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: در پی این وضعیت جوی احتمال رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا در دریای عرب و مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس وجود دارد.

رفیعی تصریح کرد: احتمال خسارت به کشتی‌ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تأسیسات ساحلی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی در پی وقوع این طوفان وجود خواهد داشت.

او بیان کرد: بر این اساس به خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در دریای عرب و دریای عمان، انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و همچنین سکوهای نفتی و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان توصیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی