شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چرا خرید کود و خاک برای گیاهان اهمیت زیادی دارد؟

کود و خاک از جمله محصولاتی هستند که گیاهان برای سالم ماندن به آن نیاز دارند. در واقع، خاک منبع تغذیه گیاهان است و کود محصولی است که می تواند تمامی مواد مغذی برای رشد گیاه را به آن برساند.

چرا خرید کود و خاک برای گیاهان اهمیت زیادی دارد؟

مطالعات نشان داده اند که انتخاب خاک مناسب برای گیاه سبب می شود تا ریشه گیاه سالم بماند و این امر به حفظ زیبایی و ثمر بخشی آن کمک می کند. همچنین، اگر این محصولات به درستی انتخاب شوند، باعث رشد شاخه ها و برگ های فرعی گیاهان می شود و این چیزی است که تمامی پرورش دهندگان گل و گیاه به دنبال آن هستند.

چه ترکیباتی در خاک گیاهان باید وجود داشته باشند؟

یکی از سوالاتی که افراد در زمینه خرید کود و خاک می پرسند در این زمینه است که خاک سالم باید حاوی چه ترکیباتی باشد. بهتر است بدانید خاک سالم باید حاوی موادی نظیر ترکیبات آلی، عناصر کمیاب و پرمصرف گیاهی مانند پیت ماس، کمپوست، ورمی کمپوست و خاک برگ پوسیده و ضد عفونی شده باشد. این امر سبب می شود وقتی ریشه خاک در این خاک قرار می گیرد به خوبی رشد کند و گیاه همواره سرزنده باشد.

همچنین، باید بدانید خاک سالم باید حاوی ترکیبات متخلل از جمله پرلیت، لیکاپون و کوکو چیپس باشد. این ترکیبات به حفظ رطوبت خاک کمک می کنند و باعث می شوند تا گیاه در محیطی مرطوب رشد کند و ریشه آن خشک و پوسیده نشود.

نکاتی که در زمان خرید کود و خاک باید به آنها توجه داشته باشید!

اگر می خواهید برای خرید خاک گیاهان اقدام کنید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در زمان خرید به تمیز بودن خاک توجه کنید که عاری از قارچ و باکتری باشد.
  • خاک باید عاری از علف های هرز باشد.
  • خاک باید عاری از مورچه، هزار پا و کرم خاکی باشد.
  • خاک باید ارگانیک باشد.
  • خاک باید دارای تخلخل و خلل و فرج باشد تا هوا به خوبی درون آن گردش پیدا کند.
  • خاک باید قدرت زه کشی مناسبی داشته باشد تا رطوبت مورد نیاز خاک حفظ شود و ریشه به خوبی نفس بکشد.

چرا گیاهان به کود نیاز دارند؟

یکی دیگر از سوالاتی که در زمینه کود و خاک پرسیده می شود در این رابطه است که چرا گیاهان به کود نیاز دارند! مطالعات نشان داده اند گیاهان برای ادامه رشد و زایش نیازمند مواد مغذی هستند. در دوره رشد گیاه، نیاز به مواد مغذی از جمله پروتئین ها، آمینو اسیدها و  هورمون ها افزایش پیدا می کند و کود به خوبی می تواند به رشد گیاه کمک کند و تمامی مواد را به آن برساند. همچنین، کود از خاک در برابر آفات محافظت می کند.

50b4e3c7-9f84-4138-b3a4-b3b174da5c95

آیا کود را باید به صورت یکجا استفاده کرد؟

استفاده از کود و خاک تابع قوانین خاصی است و اگر این قوانین رعایت نشوند، ممکن است گیاه به خوبی نتواند رشد کند. در اولین مرحله باید بدانید کود باید به صورت تدریجی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، همانطور که می دانید انواع متفاوتی کود در بازار موجود هستند که از مهمترین آنها می توان به کودها پایدار و کودهای مایع اشاره کرد. شما باید با توجه به گیاهی که می خواهید پرورش دهید، کود و خاک مناسب را انتخاب کنید.

آیا می توان برای گیاهان از کود مایع استفاده کرد؟

بررسی ها نشان می دهند که فرم کود در اثر بخشی آن تاثیری ندارد، بلکه شما باید کودی را انتخاب کنید که برای گیاه مناسب باشد و مواد مغذی مورد نیاز آن دوره رشد را به آن برساند. به همین دلیل، اگر در این زمینه تخصص ندارید باید از افراد متخصص مشورت بگیرید.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات جامعی را در مورد کود و خاک در اختیار شما قرار دهیم. خاکی که برای گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد باید عاری از هر گونه قارچ و حشره ای باشد و باید منافذ به خوبی در آن به کار رفته باشند تا رطوبت مورد نیاز گیاه حفظ شود و هوا جریان پیدا کند. همچنین، کود باید به صورت مستمر مورد استفاده قرار گیرد تا از سلامت خاک محافظت کند.

اگر می خواهید برای خرید لامپ رشد گیاه و خرید پارچه رفلکتور اقدام کنید، می توانید به فروشگاه تهران گرو لایت مراجعه نمایید. متخصصانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند به شما کمک می کنند با توجه به بودجه ای که دارید بهترین محصول را خریداری نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied