شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

10 تا از مهم ترین سوالات خواستگاری که باید بپرسیم

سوالات خواستگاری که در جلسه اول مطرح می‌شوند، بسیار مهم هستند. این سوالات است که می‌تواند زندگی شما را تغییر داده و آن را زیر و رو کند...

همه ما ممکن است در طول زندگی خود یک بار را در جلسه خواستگاری حضور داشته باشیم. چه به عنوان فردی که به خواستگاری رفته، و یا به عنوان فردی که به خواستگاری او آمده‌اند. در هر دو حالت باید بدانید، زیرا از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین رویدادهایی است که برای هر فرد رخ می‌دهد. از این رو باید بدانید که در جلسه اول خواستگاری چه سوالاتی پرسیده و چه سخنانی را مطرح کنید تا بتوانید در همان جلسه اول به یک نتیجه کلی و اولیه برسید. سوالات خواستگاری که در جلسه اول مطرح می‌شوند، بسیار مهم هستند. این سوالات است که می‌تواند زندگی شما را تغییر داده و آن را زیر و رو کند. پس باید با مهم‌ترین آن‌ها آشنا شده تا بتوانید بهترین نتیجه را از اولین جلسه خواستگاری خود دریافت کنید. با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین سوالات خواستگاری آشنا شوید.

سوالات خواستگاری

سوالات خواستگاری چه چیزهایی هستند؟! این سوال بسیاری از شما عزیزان می‌باشد. سوالات خواستگاری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین سوالات در رابطه با موارد گوناگون که بسیار مهم و اساسی هستند، تشکیل می‌شود. شما عزیزان باید بدانید که این سوالات در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و انواع مختلفی را شامل می‌شود. مانند:

  1. سوالات خواستگاری در رابطه با موضوع شخصیت شناسی
  2. در باب موضوع دین و مذهب
  3. در رابطه با فرزندآوری و تربیت آن‌ها
  4. شغل، درآمد و مسائل مالی
  5. اهداف و تصمیمات در زندگی زناشویی
  6. موضوعات و مسائل جنسی و زناشویی
  7. مسائل دوستی و ارتباطات
  8. ارتباطات خانوادگی

شما عزیزان باید بدانید که در باب تمام این موضوعات باید سوالات خود را مطرح کنید. البته که نیازی نیست در همان جلسه اول صدها سوال آماده کنید. شما می‌توانید در همان جلسه مهم‌ترین و اصولی‌ترین سوالات را پرسیده و مابقی را به جلسات آشنایی در زمان‌های دیگر موکول کنید.

سوالات خواستگاری

مهم ترین سوالاتی که در جلسه خواستگاری باید بپرسیم

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به شما ده تا از مهم‌ترین سوالاتی که در جلسه خواستگاری باید بپرسیم، معرفی نماییم، که عبارتند از:

  1. هدف شما از ازدواج چیست و چه چیزی باعث شد که شما تصمیم به ازدواج با من را بگیرید؟
  2. آیا اعتقادات دینی و مذهبی دارید؟ و آیا خانواده شما مذهبی هستند؟
  3. تا چه اندازه بعد از ازدواج با خانواده خود و فامیل و آشنا رفت و آمد می‌کنید؟
  4. آیا بعد از ازدواج قصد بچه دار شدن دارید؟ اگر که دارید چند فرزند و تا چه مدت بعد از ازدواج؟
  5. درآمد ماهیانه شما چقدر است و چگونه درآمد خود را مدیریت می‌کنید؟
  6. آیا همسرتان نیز باید خرج‌هایی را بر عهده بگیرید؟
  7. شغل و میزان تحصیلات را بپرسید، و بپرسید که تا چه حد برایشان شغل و میزان تحصیلات مهم است.
  8. محل سکونتی را که برای بعد از ازدواج با شما در نظر گرفته است را بپرسید و باید بر سر این موضوع به توافق برسید.
  9. باورها و ارزش‌های شما در مورد روابط عاشقانه و یا حتی دوستانه چیست؟
  10. در رابطه با مسائل جنسی اطلاعاتی دارید؟ و چقدر به آن در زندگی زناشویی اهمیت می‌دهید؟
  11. آیا شما فردی ولخرج هستید و یا به سختی پول خرج می‌کنید؟
  12. زمانی که عصبانی می‌شوید، چه می‌کنید؟
  13. آیا به بیماری خاصی مبتلا هستید؟ و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید؟
  14. در چه مسائلی سخت گیرانه و تعصبی برخورد می‌کنید؟

البته که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و سوالات مهم‌تر بنا به اولویت خودتان با یک مشاوره ازدواج ارتباط برقرار کنید. مشاورین می‌توانند به راحتی شما را در این مسیر راهنمایی کرده و به شما کمک کنند که در مراسم خود، کدام سوالات خواستگاری را مطرح کنید. پس توصیه ما به شما این است که حتما از یک دکتر روانشناس در این موضوع کمک بگیرید.

چرا باید در مراسم خواستگاری سوال بپرسیم!

اصلا چرا باید در مراسم خواستگاری خود سوال بپرسیم؟ این نیز سوال بسیاری از شما عزیزان می‌باشد. باید برای بار چندم و برای تاکید این جمله را تکرار کنیم که مراسم خواستگاری از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین مراسم‌هایی است که هر فرد در زندگی خود آن را تجربه خواهد کرد. از این رو لازم است که برای کمک به شناخت بهتر شما، برخی از سوالات در این مراسم مطرح گردد. زیرا کمک می‌کند که شما در همان روز اول به این پی ببرید که این فرد مناسب شما است و یا دوست دارید که با او ادامه دهید یا خیر. این موضوع نیز تنها به دختران مربوط نمی‌شود و پسران نیز در مراسم خواستگاری باید این سوالات را از دختر بپرسند و آن‌ها نیز بررسی‌های لازم خود را در باب این موضوع انجام دهند.

از نظر مشاوره خانواده نکات مهمی هم که باید در این جلسه مد نظر داشته باشید، این است که باید از قبل سوالات مهم را در ذهن خود داشته باشید. سوالاتی مانند چه غذا و رنگی را دوست داری، سوالاتی نیستند که بخواهید در جلسه اول بپرسید. بلکه این سوالات کم اهمیت را می‌توانید در جلسات پنج و ششم آشنایی از شریکتان بپرسید. شما باید اولویت بندی کرده و طبق آن، با شریک خود صحبت کنید. هرگز با عجله سوالات را پاسخ نداده و با فکر و منطق و هر آنچه که در ذهن شما می‌گذرد، پاسخ دهید. باید بگذارید تا حرف طرف مقابل تمام شود و به یک نتیجه برسید، و سوال بعدی را مطرح کنید.

نکته بسیار مهم‌تر این است که اجازه ندهید ظاهر فرد مقابل شما را گول بزند، بلکه باید از روی منطق و با عقل خود این تصمیم بزرگ را بگیرید. سعی کنید که در این مراسم بزرگ و مهم، از لودگی و خنده بسیار، بپرهیزید و تا حد ممکن جدی و سنگین برخورد کنید.

چرا باید در خواستگاری سوال پرسید

کلام آخر

برای کلام آخر باز باید به شما عزیزان تاکید کنیم که به شدت مراقب باشید و دقت لازم را در مراسم خواستگاری خود و در باب سوالات خواستگاری خودتان به خرج دهید. زیرا می‌تواند شما را به بهترین شکل در انتخاب شریک زندگی خود راهنمایی کند. کلینیک روانشناسی آرامش من با حضور مجرب‌تری و حرفه‌ای‌ترین مشاورین و متخصصین در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده، همه روزه پاسخگوی شما عزیزان می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی