شمانیوز
شما نیوز

سکته قلبی | اقدامات اورژانسی دوقتی فردی علائم سکته دارد | راه نجات فردی که سکته قلبی کرده است

2 قرص حیاتی که می تواند از مرگ جلوگیری کند

این اقدامات اورژانسی می تواند فردی را که در معرض سکته قلبی است یا اگر خودتان با این وضعیت رو به رو شدید را از مرگ نجات دهد.

2 قرص حیاتی که می تواند از مرگ جلوگیری کند

زندگی رنگی | سکته قلبی یا انفارکتوس میوکاردیوم (Myocardial Infarction) به مرگ یا تلف شیوعی یک بخش از عضله قلب به علت عدم تأمین خون به آن منطقه اشاره دارد.

سکته قلبی اغلب ناشی از انسداد عروق کرونری قلب است که معمولاً به دلیل یک ترک در پلاک آترواسکلروتیک (که می‌تواند به دلیل تشدید شدن آن باعث انسداد عروق شود) یا تشکیل خونگره (ترومبوس) درون عروق رخ می‌دهد.

علائم یک سکته قلبی می‌تواند شامل درد یا سوزش در قفسه سینه، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، درد در بازوی چپ، شانه، گردن یا فک باشد. در برخی موارد، سکته قلبی ممکن است بدون درد قفسه سینه (به عنوان "سکته قلبی بی‌درد" معروف) یا با علائم غیر معمول مانند تنگی نفس شدید، ضعف عمومی، سرگیجه، تعریق بیش از حد و احساس ناراحتی عمومی رخ دهد.

اگر فکر می‌کنید شخصی در حال تجربه یک سکته قلبی است، باید فوراً به خدمات اورژانسی محلی یا به مرکز درمانی نزدیک بروید و یا شماره اضطراری در کشور خود را (مثلاً ۱۱۲ در اروپا یا ۹۱۱ در ایالات متحده آمریکا) تماس بگیرید. درمان سکته قلبی شامل بازسازی عروق بسته و بازسازی عضله قلبی تضمینی است و باید در کمتر از ۶۰ دقیقه از زمان بروز علائم آغاز شود تا بهترین نتایج را به دست آورد.

2 قرص حیاتی را فراموش نکنید

بیشترین مرگ و میرها ناشی از سکته های قلبی است که در مواقع اورژانسی جان یک فرد با این دو قرص می تواند نجات پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied