شمانیوز
شما نیوز

سالاد نخودفرنگی

برای شامت یک سالاد جدید و بهاری درست کن | طرز تهیه سالاد نخودفرنگی با طعمی عالی

در خبر زیر به شما طرز تهیه سالاد نخودفرنگی ، با طعمی عالی و بینظیر مناسب برای شام سبک را آموزش می دهیم.

برای شامت یک سالاد جدید و بهاری درست کن | طرز تهیه سالاد نخودفرنگی با طعمی عالی

به گزارش شمانیوز :سالاد نخودفرنگی یک غذای خوشمزه و سالم است که از نخودفرنگی، سبزیجات، ادویه‌ها و انواع ادویه‌های دیگر تهیه می‌شود.سالاد نخودفرنگی معمولاً با اضافه کردن انواع ادویه‌ها، نمک، فلفل، روغن زیتون و سرکه برای افزودن طعم و ارزش غذایی بیشتر تهیه می‌شود.سالاد نخودفرنگی غنی از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به سلامتی بدن کمک می‌کند.سالاد نخودفرنگی یک گزینه سبک و خوشمزه برای وعده‌های ناهار یا شام است و می‌تواند به عنوان یک غذای کامل و متنوع مصرف شود.

موادلازم

قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز قرمز ۱ عدد متوسط
هویج آب پز ۲ عدد متوسط
نخود فرنگی پخته ۲۵۰ گرم
تخم مرغ آب پز ۲ عدد
سیب زمینی پخته ۳ عدد متوسط
ذرت پخته ۱۰۰ گرم
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک و فلفل و پودر کاری به میزان لازم

طرز تهیه

اول از همه قارچ‌ها رو بشورید و با دقت تمیز کنید. بعدش هم به اندازه‌های دلخواه خردشون کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از قارچ‌های تازه و سالم می‌توانه طعم سالاد رو بهتر کنه.

حالا نوبت سیب زمینی‌های پخته، هویج‌های نیم‌پز و پیاز قرمزه. همه‌شون رو نگینی خرد کنید. سعی کنید تکه‌ها اندازه‌های یکسانی داشته باشند تا سالاد ظاهری زیبا پیدا کنه.

تخم مرغ‌های آب‌پز رو پوست بگیرید و مثل بقیه مواد نگینی خردشون کنید. اضافه کردن تخم مرغ به سالاد هم طعم خوبی داره هم دارای پروتئین هست که برای بدن لازمه.

وقتشه که همه مواد خرد شده رو توی یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مواظب باشید که هم زدن خیلی محکم نباشه تا مواد له نشن.

مایونز، پودر کاری، آب لیمو، نمک و فلفل رو به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با دیگر مواد ترکیب شه.

یه بار سالاد رو چشیده و اگه لازم بود، کمی بیشتر نمک، فلفل یا آب لیمو اضافه کنید. اینجوری طعمش دقیقا می‌شه همونی که شما دوست دارید.

سالاد رو با سلفون بپوشونید و برای چند ساعت توی یخچال بذارید. این کار باعث می‌شه طعم‌ها بهتر با هم مخلوط شن و سالاد خوشمزه‌تری داشته باشید.

بعد از اینکه سالاد به اندازه کافی توی یخچال استراحت کرد، توی ظرف مورد نظرتون بریزید و سرو کنید. این سالاد هم می‌تونه به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک وعده غذایی سبک خیلی خوب باشه. نوش جان!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی