شمانیوز
شما نیوز

کیک شیر

طرز تهیه کیک شیر بدون فر

طرز تهیه کیک شیر بدون فر

در خبر زیر طرز تهیه کیک شیر بدون فر را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز: کیک شیر بدون فر، یک شیرینی ساده و خوشمزه است که به راحتی می‌توانید در منزل و بدون نیاز به فر آن را تهیه کنید. این کیک با مواد اولیه ساده و در دسترس مانند تخم مرغ، شیر، آرد و شکر پخته می‌شود و برای کسانی که به فر دسترسی ندارند یا به دنبال پخت یک کیک سریع و آسان هستند، گزینه ایده‌آلی است.

مواد لازم

  • تخم مرغ: ۴ عدد

  • شکر: ۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

  • شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

  • کره: ۱۰۰ گرم

  • آرد سفید قنادی: ۲ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

  • وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

  • هل (پودر شده) : ۱/۴ قاشق چای‌خوری

  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

  • روغن مایع: برای چرب کردن قالب

طرز تهیه

  1. تخم مرغ‌ها را در ظرف مناسبی بشکنید و شکر، وانیل و پودر هل را به آن اضافه کنید. سپس، این مواد را با کمک همزن برقی روی دور تند برای مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه به خوبی هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که ترکیب تخم مرغ با دیگر مواد به صورت کش‌دار در آید و کرم رنگ شود.

  2. شیر و کره را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. این ترکیب را به طور مداوم و تا زمانی هم بزنید که کره کاملا ذوب شود. مراقب باشید مخلوط شیر و کره نجوشد.

  3.  در این مرحله از طرز تهیه کیک ساده با شیر باید ترکیب شیر و کره را تا زمانی‌ که گرم است به تدریج به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ، شکر، وانیل و پودر هل اضافه کنید. در حال افزودن شیر گرم به کاسه باید با استفاده از همزن برقی ترکیب ایجاد شده را به طور مداوم هم بزنید تا یک مخلوط یکدست حاصل شود.

  4. در این مرحله باید آرد و بیکینگ پودر را در ظرف مناسبی با یکدیگر ترکیب کرده و این مخلوط را ۳ بار الک کنید. انجام این کار به پف بیشتر و سبک‌تر شدن بافت کیک کمک می‌کند. سپس، آرد و بیکینگ پودر الک شده را به تدریج و در سه مرحله به ترکیبات قبلی اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را با کمک لیسک و به شکل دورانی هم بزنید.

  5. حدود یک سوم یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید. پایه فلزی مناسبی را داخل قابلمه قرار دهید. سپس، قابلمه حاوی آب و پایه فلزی را روی حرارت ملایم بگذارید و درب قابلمه را ببندید تا کاملا گرم و آماده شود.

  6. قالب مناسبی را انتخاب کرده و کف و دیواره‌های آن را با کمک فرچه آشپزی و مقداری روغن مایع یا کره کاملا چرب کنید.

  7. مایه کیک را درون قالب بریزید. سپس، قالب حاوی مایه کیک را چند بار محکم روی میز یا سطح سخت دیگری بکوبید تا مواد به طور یکپارچه در کنار هم قرار بگیرند. به این ترتیب، همه حباب‌ها و فضاهای خالی بین مایه کیک از بین می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی