شمانیوز
شما نیوز

همزمان با روز جهانی گردشگری؛

رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» برگزار می‌شود

رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» برگزار می‌شود

رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» برگزار می‌شود .

به گزارش شمانیوز، رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر»، 5 و 6 مهر 1403 همزمان با روز جهانی گردشگری برگزار می‌شود. رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر»، از سوی گروه ایران تراول شاتس در راستای شعار روز جهانی گردشگری در سال 2024 که از سوی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد "گردشگری و صلح" نام گذاری شده با حضور 120 شرکت کننده برگزار می‌شود. 

شعار روز جهانی گردشگری در سال 2024 بر نقش اساسی گردشگری در تقویت تبادل فرهنگی و درک متقابل که می‌تواند به صلح جهانی کمک کند، تأکید دارد. تمرکز این شعار بر استفاده از گردشگری به عنوان پلی بین فرهنگ‌های مختلف، ترویج دوستی و کاهش درگیری‌ها است. 

برگزار کننده این رویداد یک گروه فیلمسازی سفر پیشگام است که با تعهد عمیق به نمایش قدرت سفر به عنوان نیرویی برای صلح و درک فرهنگی فعالیت می‌کند. این گروه بر این باور است که گردشگری می‌تواند پیوندها را تقویت کرده و به همزیستی جهانی کمک کند. کمپ فیلم، صلح و سفر برخاسته از این باور است که تنها، مواجهه میان حوزه‌های مختلف است که می‌تواند برای حیات اتصالات جدیدی را ایجاد کند. 

از این رو است که ایران تراول شاتس روز جهانی گردشگری را با تمرکز بر شعار سال 2024 سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با عنوان "گردشگری و صلح" با هدف تقویت گفتمان بین سه حوزه یاد شده جشن می‌گیرد. چرا که بستر رویداد فضایی‌ است که با ایجاد تجربه‌هایی متفاوت از سفری جمعی، به نقش حیاتی سفر در تقویت صلح و تفاهم میان آدمیان با یکدیگر، با خود و با طبیعت می‌پردازد و امکان‌هایی که مقوله فیلم (در مفهوم تصویر)، ادبیات و هنر برای سفر فراهم می‌آورند را در همراهی با مشارکت کنندگان می‌کاود. 

مخاطبان این رویداد، علاقه‌مندان به سفر و گردشگری هستند. افرادی که به سفر، کشف فرهنگ‌های جدید و درک دیدگاه‌های جهانی علاقه‌مندند. این گروه می‌تواند شامل بلاگرها، ولاگرها، فعالین و ارائه دهندگان خدمات گردشگری و گردشگرانی باشد که به دنبال تجربیات منحصر به فرد هستند. 

هنرمندان شامل نقاشان، مجسمه‌سازان، نویسندگان، شاعران، عکاسان، فیلمسازان و ویدئوسازانی که از طریق آثار خود به بیان داستان‌ها و احساسات مرتبط با سفر و صلح می‌پردازند از دیگر مخاطبان این رویداد هستند. فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان مستند، دانشجویان رسانه و منتقدان فیلم که به تلاقی سینما و مسائل اجتماعی مانند صلح و سفر علاقه‌مند هستند، از جمله مخاطبان این رویداد محسوب می‌شوند. 

فعالین محیط زیستی و فرهنگی، افرادی که در زمینه ترویج سفر پایدار، حفاظت از محیط زیست و حفظ فرهنگ فعالیت می‌کنند و قدردان نقش گردشگری در حمایت از جوامع محلی و ترویج درک جهانی هستند، شرایط حضور در رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» را دارا هستند. همچنین اعضای دانشگاهی و دانشجویان، شامل اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در زمینه‌هایی مانند روابط بین‌الملل، مطالعات صلح، مطالعات فرهنگی و مدیریت گردشگری که به کاربردهای علمی و عملی گردشگری به عنوان ابزاری برای صلح علاقه‌مند هستند. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی